ورود رئیس ستاد مشترک ارتش افغانستان به قندوز
(last modified Sat, 08 Oct 2016 14:29:36 GMT )
میزان 17, 1395 18:59 Asia/Kabul
  • ورود رئیس ستاد مشترک ارتش افغانستان به قندوز

رئیس ستاد مشترک ارتش افغانستان عصر امروز با هدف نظارت بر عملیات پاکسازی قندوز از حضور طالبان توسط نیروهای، وارد این شهر شد .

«قدم شاه شهیم»رئیس ستاد مشترک ارتش افغانستان باحضور در اغلب مناطق شهر قندوز و دیدار با فرماندهان نظامی با شماری از غیر نظامیان در این شهر نیز گفت و گو کرد و اطمینان داد که بزودی وضعیت این شهر به حال عادی بازخواهد گشت.

به گزارش ایرنا ، گروه طالبان هفته گذشته از چهار طرف به شهر قندوز حمله کرد و کنترل بخش هائی از این شهر را به دست گرفت، اما بلافاصله با حمله هوائی و سنگین نیروهای دولتی مواجه شدند.

درگیری ها در بخش هائی از قندوز همچنان ادامه دارد و وزارت دفاع افغانستان گفته است که در پنج روز گذشته تلفات سنگینی به طالبان وارد شده و شماری از فرماندهان مشهور این گروه در عملیات نیروهای دولتی کشته شدند.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان در نشست علنی اخیرا خود تاکید کردند که حضور نیروهای طالبان در قندوز ناشی از توان و قدرت این گروه نبوده، بلکه معامله های پشت پرده باعث پیشروی طالبان در این شهر شده است.

این عده از نمایندگان تصریح کردند که مجلس باید در باره حضور بدون مقاومت نیروهای طالبان به شهر قندوز تحقیق کند و مردم را در جریان جزئیات آن قرار دهد.

یک نماینده مجلس افغانستان امروز گفت که دهها غیرنظامی در قندوز کشته و بیش از 200نفر دیگر نیز زخمی شدند.

 

 

کلیدواژه