حوت 16, 1398 13:14 Asia/Kabul
  • محکومیت حمله به مراسم شهید عبدالعلی مزاری در کابل

رییس جمهوری افغانستان حمله به مراسم بزرگداشت شهید «عبدالعلی مزاری »بنیان‌گذاران حزب وحدت اسلامی افغانستان در کابل پایتخت این کشور را محکوم کرد .

به گزارش خبرگزاری رویترز، صدیق صدیقی سخنگوی « محمد اشرف غنی » رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد، «اشرف غنی » حمله به مراسم  بزرگداشت شهید «عبدالعلی مزاری »  در کابل را محکوم کرد و آن را "جنایت علیه بشریت" خواند.

ریاست اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز حمله به  مراسم بزرگداشت شهید «عبدالعلی مزاری »  را محکوم کرد .عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در این مراسم سخنرانی کرد اما موفق به ترک محل بدون هیچ آسیبی شد .

 گروه طالبان هم در بیانیه ای حمله به مراسم  بزرگداشت شهید مزاری را رد کرده است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

شمار کشته های حمله تروریستی به این مراسم 27 نفر اعلام شده است.

قبل از ظهر امروز (جمعه) در پی انفجار بمب  در مراسم بزرگداشت شهید «عبدالعلی مزاری » بنیان‌گذاران حزب وحدت اسلامی افغانستان در کابل ، افراد  مسلح ناشناس و نیروهای افغانستان با یکدیگر درگیر شدند.

عبدالعلی مزاری رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان حدود 25  سال پیش به دست اعضای گروه طالبان به شهادت رسید.گفتنی است در سالهای گذشته هم  مراسم شهید عبدالعلی مزاری  محل درگیری و انفجار بود .همه ساله درسالروز شهادت عبدالعلی مزاری از یاد، خاطرات و اندیشه‌های مزاری تجلیل می‌شود.

کلیدواژه