حوت 20, 1398 12:42 Asia/Kabul
  • بازدید سفیر جمهوری اسلامی از خانه فرهنگ ایران در هرات
    بازدید سفیر جمهوری اسلامی از خانه فرهنگ ایران در هرات

سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان ضمن تاکید بر توسعه روابط فرهنگی و علمی در کشور گفت: برای رسیدن به این مهم باید فعالیت‌های فرهنگی بیشتری صورت گیرد و مراکز فرهنگی توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان که به ولایت هرات در غرب افغانستان سفر کرده‌است به  همراهی «محمد صدیقی‌فر»، سرکنسول جمهوری اسلامی در هرات  از فعالیت‌های مرکز فرهنگی ایران در این ولایت تجليل كرد.

 امینیان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، از کتابخانه مرکز فرهنگی نیز بازدید کرد.

در خلال این بازدید آقای «ضایی دستجردی» وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات مطالبی درباره نحوه تهیه کتاب ها و بروزرسانی کتابخانه‌ی نمایندگی ارائه و پس از آن از سایر بخش‌های ساختمان مرکز فرهنگی بازدید صورت گرفت.

مسئول خانه فرهنگ ایران در هرات گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در هرات در طی سال جاری را ارائه کرد.

وی درادامه  به بیان پاره ای از نیاز ها جهت تجهیز کتابخانه مرکز فرهنگی پس از آخرین رکوردگیری کتابهای موجود و خلاء های احصاء شده پرداخت.

موضوع ارتباط با دستگاه های دولتی و نیز مراکز همسو در هرات جهت اجرائی نمودن فعالیت های فرهنگی و نیز استفاده از ظرفیت دستگاه های داخلی و خصوصاً مراکز فرهنگی در مشهد به جهت انجام فعالیت های مشارکتی از دیگر محورهای مورد بحث و مذاکره بود.

«رضایی دستجردی» درادامه  ضمن تاکید بر حضور فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات به عنوان خواستگاه فرهنگی تمدن خراسان بزرگ ، خواستار رفع موانع و مشکلات شد.

در این دیدار آقای امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل ضمن تشکر از فعالیت های مرکز فرهنگی در طی این مدت، حضور هیئت دانشگاهیان هرات در دانشگاه علامه طباطبایی تهران را بسیار ارزشمند دانست و بر استمرار این مهم تاکید کرد.

سفیر ایران درافغانستان درپایان بازدید از مرکز فرهنگی ایران درهرات ،با اشاره به موضوعات روز افغانستان نظیر موضوع صلح و انتخابات به موضوع تقابل  آمریکا با ایران در حوزه افغانستان به عنوان ضلع دیگر این مهم پرداخت و با توجه به این رویکرد بر گسترش و استمرار فعالیت های فرهنگی در حوزه تمدنی و زبانی خراسان تاکید کرد.

 

 

کلیدواژه