حوت 21, 1398 09:47 Asia/Kabul

جمعیت اسلامی افغانستان با صدور بیانیه ای از مراسم تحلیف دکتر عبدالله عبدالله و معاونین وی به عنوان رئیس جمهور و معاونین دولت همه شمول جمهوری اسلامی افغانستان استقبال و حمایت نموده است.

به گزارش رادیودری، در این اعلامیه آمده است که جمعیت اسلامی افغانستان پیروزی و برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب و معاونین دولت همه شمول جمهوری اسلامی افغانستان را تبریک می گوید.

جمعیت اسلامی در این اعلامیه تاکید کرده است که به باور جمعیت اسلامی این اقدام شجاعانه و تاریخی، خیز بلندی در راستای پایان بخشیدن و دفن انحصارگرایی و تمامیت خواهی و همچنان جلوگیری از کودتا علیه آرای واقعی مردم افغانستان بود.

جمعیت اسلامی چنین اقدامی را موفقیت و پیروزی خوانده، تاکید می کند؛ این موفقیت و پیروزی به آسانی به دست نیامده و محصول قربانی های بیشمار مردم ما است که در درازنای تاریخ برای دستیابی به حاکمیت مردمی و نظام مردم سالار، قربانی های بیشماری داده و شرایط دشوار و سختی را پشت سر گذاشته اند. 

به باور جمعیت اسلامی افغانستان باوجود سنگ اندازی ها و موانع بزرگی که وجود داشت، برگزاری موفقیت آمیز مراسم تحلیف همانگونه که برای همه اعضاء تیم ثبات و همگرایی مایه افتخار و مباهات است، درس های بزرگ تاریخی برای مردم ما داشت و حرکت حساب شده ای برای حفاظت از رأی مردم و ارج دهی به مردم سالاری بود و این موفقیت و پیروزی را به همه مردم افغانستان تبریک می گوییم. 

جمعیت اسلامی افغانستان خودش را در راستای حفاظت از رای مردم مسئول دانسته و حمایتش را از اقدام شجاعانه و مسئولانه رهبری دولت همه شمول اعلام می دارد. 

و امیدوار است که رهبری همه شمول دولت جمهوری اسلامی افغانستان با اقدامات سنجیده و شجاعانه در راستای تقویت روحیه وحدت ملی، برگرداندن اعتماد ملی و تحقق عدالت در جامعه و اساس گذاری یک دولت واقعی مردم سالار مبتنی بر حقوق شهروندی و مشارکت ملی گام های عملی بردارد. 

جمعیت اسلامی افغانستان

گزارش خبرنگار رادیودری قریشی از کابل:

کلیدواژه