هیات دولت افغانستان دست خالی از قطر به کابل بازگشت
(last modified 1398-12-24T04:55:08+00:00 )
حوت 24, 1398 09:25 Asia/Kabul
  • هیات دولت افغانستان دست خالی از قطر به کابل بازگشت

هیات 6 نفره دولت افغانستان که همزمان به امضای توافق صلح آمریکا و طالبان به قطر رفته بود بدون ملاقات با این گروه با کابل بازگشت.

به گزارش رادیو دری به نقل از فارس،هیات 6 نفره دولت افغانستان که همزمان به امضای توافق صلح آمریکا و طالبان به قطر رفته بود بدون ملاقات با این گروه با کابل بازگشت.

دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرد که این هیات با شماری از مقام های قطری، آمریکا و برخی از کشورهای دیگر درباره گامهای بعدی روند صلح گفتگو کرده است.

حاجی دین محمد معاون شورای عالی صلح درباره عدم دیدار این گروه با طالبان گفت: این هیات به سفارش آمریکا رفته و بدون هماهنگی در آنجا حضور داشت.

این در حالی است که دولت افغانستان هنوز لیست اعضای مذاکره کننده برای گفتگو با دولت را آمده کند.

از سوی دیگر گروه طالبان در بیانیه‌ای با خوشبینی از حل تنش ها ازسوی خود افغانها، تاکید دارند که نباید هیچ کشور خارجی برای افغانستان تعین سرنوشت کند. در یک خبرنامه این گروه آمده که اکنون زمان آن رسیده که افغان‌ها باید به اختیار خود روی آینده کشور و آوردن صلح دایمی تصمیم بگیرند.

خلیلزاد، نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان درباره عدم دیدار طالبان با هیات دولت افغانستان گفت: قرار بود این هیات صرفا درباره آزادی زندانیان گفتگو کند که به دلیل دخالت دادن سایر موضوعات دیدار با طالبان صورت نگرفت. 

کلیدواژه