حوت 24, 1398 09:28 Asia/Kabul
  • کریدور هند-چابهار-افغانستان اجرایی شد

مدیرکل ترانزیت گمرک ایران گفت : با ارسال و انتقال دو کانتینر تجهیزات خط تولید تحت پوشش کارنه تیر با عبور از بمبئی هند، چابهار و خروج از مرز دوغارون این کریدور رسما بطور موفقیت آمیزی اجرایی شد.

به گزارش گمرک ایران، «مصطفی آیتی» مدیرکل ترانزیت گمرک ایران گفت : با ارسال و انتقال دو کانتینر تجهیزات خط تولید تحت پوشش کارنه تیر و با عبور این کانتیترها از بمبئی هند و ورود به چابهار و در نهایت عبور از ایران از مرز دوغارون این کریدور رسما بطور موفقیت آمیزی اجرایی شد.

آیتی در مورد انتقال آزمایشی این کانتینرها تحت کارنه تیر افزود: این محموله صبح امروز از گمرک چابهار به مقصد هرات افغانستان از طریق گمرک دوغارون ارسال شد.

آیتی در خصوص این کریدور تاکید کرد: قبلا این کریدور از مسیر افغانستان به هند با ۲۴ کارنه تیر افتتاح شده بود و با ارسال این دو کانتینر در مسیر برگشت از هند عملا اجرای ترانزیت تحت کارنه تیر در کریدور شرقی بطور موفقیت آمیز عملیاتی شد.

وی افزود: هدف از اجرایی شدن این مسیر ،توسعه کریدور شرقی هند-چابهار-افغانستان و نهایتا CIS از طریق افغانستان است که گمرک جمهوری اسلامی ایران با کارنه تیر در وهله اول در حال عملیاتی کردن این کریدور و در گام بعدی فعال سازی کریدور شمال-جنوب (INSTC) است.

کلیدواژه