حوت 25, 1398 13:55 Asia/Kabul
  • کرونا در افغانستان؛ تمام سفرهای خارجی لغو و صدور ویزا محدود شد
    کرونا در افغانستان؛ تمام سفرهای خارجی لغو و صدور ویزا محدود شد

همزمان با افزایش موارد مثبت ویروس کرونا در افغانستان، وزارت خارجه این کشور از لغو تمام سفرهای خارجی لغو و صدور ویزا برای شهروندان خارجی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمدهارون چخانسوری»، سرپرست وزارت خارجه که امروز (یک‌شنبه، 25 حوت) در جلسه‌ی مجلس نمایندگان صحبت می‌کرد، گفت: تمام سفرهای خارجی لغو و صدور ویزا برای شهروندان خارجی نیز محدود شده است.

چخانسوری همچنان افزود: جلسات و کنفرانس‌های برنامه‌ریزی شده از طریق ویدیوکنفرانس برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد که به سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در کشورهای دیگر نیز دستور داده شده است که به وضعیت بهداشتی شهروندان افغان توجه کند و در صورتی که کمک درمانی لازم باشد، در هماهنگی با کشورهای میزبان اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

سرپرست وزارت خارجه از نمایندگان مجلس نیز خواست که سفرهای خارجی‌شان را تعویق و یا لغو کند. چخانسوری از نمایندگان همچنان خواست که از طریق آگاهی‌دهی مردم را همکاری و با ویروس کرونا مبارزه کنند.

به گفته‌ وی، برای مبارزه با ویروس کرونا در کشور تا کنون 500 کیت تشخیص کرونا از سوی امارات متحده‌ عربی کمک شده و قرار است 500 کیت دیگر در آینده‌ نزدیک کمک شود. به گفته چخانسوری،  10 میلیون دلار از سوی بانک جهانی کمک می‌شود و چین نیز اعلام همکاری کرده است.

این در حالی است که تاکنون 16 مورد مثبت ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده است. بیشتر افرادی که به این ویروس مبتلا شده‌اند، از ایران به کشور برگشته‌اند. این موارد در هرات، سمنگان، کاپیسا، بلخ و سمنگان به ثبت رسیده است.

کلیدواژه