حوت 25, 1398 17:29 Asia/Kabul
  • خلیلزاد لیست مذاکره‌کنندگان با طالبان را اعلام کرد

فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان، فهرست نام‌ اعضای هیات مذاکره کننده صلح را در اختیار شماری از سیاسیون این کشور برای نظرخواهی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، باتور دوستم، کریم امین، ضرار مقبل، محمد ناطقی، رسول طالب، حبیبه سرابی، کلیم‌الله نقیبی، ژنرال ایوب انصاری، اورزلا نعمت، نادر نادری، متین بیگ، زینب موحد، عنایت الله بلیغ، شریفه زرمتی و عبدالهادی ارغندیوال از جمله افرادی هستند که در این لیست حضور دارند. 

هنوز مشخص نیست که آیا این لیست مورد تایید سیاستمداران و رهبران این کشور باشد. 

در همین حال سیاستمداران افغان که در خانه کریم خلیلی حضور یافته اند، پس از رایزنی چند ساعته اعلام کردند که هیات مذاکرات بین‌الافغانی از سوی جمهوری اسلامی افغانستان باید ملی، همه‌شمول و متشکل از شخصیت‌های شایسته، کارفهم و مورد اعتماد ملت و تمام طرف‌های سیاسی و محورهای ملی باشد.

براساس توافق آمریکا و طالبان قرار بود که از 10 مارس سال جاری میلادی (20حوت) در ابتدا زندانیان طالبان آزاد و سپس مذاکرات بین الافغانی میان این گروه و طرفهای افغان قرار بگیرد. 

اما با بحران بوجود آمده ناشی از بحران انتخابات در افغانستان تاکنون لیست منسجمی برای مذاکره فراهم نشده، این در حالی است که غنی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری خود اعلام کرده بود که تا روز پنج شنبه هفته گذشته لیستی را معرفی خواهد کرد. 

کلیدواژه