تاکید فرماندهی پلیس فراه بر توانایی‌ نیروهای امنیتی افغان در مهار ناامنی ها
(last modified 1398-12-27T09:27:17+00:00 )
حوت 27, 1398 13:57 Asia/Kabul
  • تاکید فرماندهی پلیس فراه بر توانایی‌ نیروهای امنیتی افغان در مهار ناامنی ها
    تاکید فرماندهی پلیس فراه بر توانایی‌ نیروهای امنیتی افغان در مهار ناامنی ها

پس از امضای توافقنامه بین گروه طالبان و آمریکا در قطر و پایان نبرد ۱۹ ساله بین آنان اینک حملات گروه طالبان در مناطق مختلف غرب کشور شدت بیشتری پیدا کرده و نگرانی‌ها را از بدتر شدن اوضاع امنیتی بیشتر کرده‌است.

 در ۴۸ ساعت گذشته و بر اثردرگیری‌ها بین نیروهای امنیتی و افراد مسلح مخالف دولت در فراه تلفاتی به دو طرف درگیری وارد شده و مردم را نسبت به بر قراری صلحی پایدار در افغانستان بد گمان کرده است.

محب‌الله محب سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت فراه در گفتگو با رادیو دری از آمادگی‌های نیروهای امنیتی به منظور دفاع از این ولایت در برابر حملات طالبان خبر داده و تاکید کرد: پس از پایان هفته کاهش خشونت‌ها طالبان چندین حمله را به دلیل بر هم زدن ثبات و امنیت در نقاط مختلف فراه سازماندهی کردند که با مقاومت نیروهای امنیتی روبرو شده و تلفات افراد مهاجم را نیز به همراه داشته‌است.

وی با بیان اینکه نیروهای مشترک امنیتی از توانایی‌های بالقوه‌ی به منظور حراست از فراه برخوردار هستند، اظهار داشت: در هفته جاری بر علاوه تحرکات نظامی طالبان، افراد این گروه قصد داشتند با حفر تونلی به مرکز نظامی نیروهای ارتش در ولسوالی پشت‌رود وارد شوند که این طرح آنان شناسایی و از یک حمله خونبار بر این پایگاه جلوگیری شده‌است.

سخنگوی پلیس فراه هم چنان گفت: نیروهای کشفی ولایت فراه نیز طی این مدت از چندین حمله انفجاری و سازماندهی شده افراد مسلح مخالف دولت نیز جلوگیری کردند.

محب به نگرانی‌های مردم به دلیل خروج نیروهای خارجی از افغانستان طی یکسال آینده نگاهی داشت و گفت:‌ مردم افغانستان ملتی با شهامت و توامندی هستند که خودشان میتوانند از تمامیت ارضی و ارزش‌های کشورشان در برابر حملات دشمنان داخلی و خارجی دفاع کنند.

این مقام امنیتی ولایت فراه تصریح کرد: طی مدت ۵ ماه گذشته تا کنون وضعیت امنیتی کاملا در نقاط مختلف فراه تغییر کرده و به نفع مردم افغانستان است.

وی به پیوستن صدها نیروی تازه نفس در صفوف قوای مسلح در این ولایت نگاهی داشت و تاکید کرد: از این  پس به مخالفان مسلح دولت اجازه فعالیت‌های تخریبی داده نخواهد شد.

سخنگوی پلیس فراه خاطرنشان کرد: قرار است بزودی مذاکرات بین‌الافغانی به منظور رسیدن به صلح در افغانستان برگزار شود و تحرکات نظامی طالبان به خاطر قدرت یافتن در چانه زنی‌های مذاکرات صلح افغانستان است .

 

کلیدواژه