درخواست مقام ارشد پلیس ایران از شهروندان درباره اتباع خارجی غیرمجاز
(last modified 1403-07-26T13:31:08+00:00 )
میزان 26, 1403 18:01 Asia/Kabul
  • درخواست مقام ارشد پلیس ایران از شهروندان درباره اتباع خارجی غیرمجاز
    درخواست مقام ارشد پلیس ایران از شهروندان درباره اتباع خارجی غیرمجاز

جانشین فرمانده کل انتظامی فراجا از ایرانیان خواست هرگونه تجمع اتباع خارجی غیرمجاز را به پلیس گزارش دهند.

به گزارش رادیو دری، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی فراجا گفت: سکونت هر تبعه خارجی غیرمجاز در کشوری دیگر، جرم است و این مسأله در کشور ما نیز همینطور است یعنی هر فرد خارجی که به صورت غیرقانونی وارد ایران شود جزو اتباع غیرمجاز تلقی شده و اقدام او جرم است.

سردار رضایی گفت: به مدت بیش از ۴۰ سال به خاطر اتفاقاتی که در کشور دوست و مسلمان ما افغانستان رخ داد، تعدادی از اتباع این کشور برای ادامه زندگی به کشور ما مهاجرت کردند. عده ای از این افراد به صورت کاملا قانونی وارد ایران شده اند که آنها مهمان ما هستند و این مسأله هیچ اشکالی ندارد.

جانشین فرمانده کل انتظامی فراجا ادامه داد: عده ای دیگر از این اتباع خارجی، غیرقانونی وارد ایران شده و در حال کار و زندگی هستند که تمام این اقدامات آنها جرم است.

رضایی گفت: بر اساس سیاست های جدید کشور، اتباع غیرمجاز باید به کشورخودشان بازگردند و پلیس نیز زمینه بازگشت آنها را فراهم کرده است. بر اساس قانون، اگر این افراد در هر جایی دیده شوند، پلیس موظف است آنها را شناسایی و گردآوری کرده و به سمت مرزها روانه کند.

وی خطاب به کارفرمایان نیز تاکید کرد که هرگونه به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز، جرم است و قطعا با کارفرمایانی که به این اتباع شغل می دهند، برخورد قضائی صورت می گیرد.

سردار رضایی همچنین گفت خرید یا اجاره کارت بانکی، مسکن یا خودرو برای اتباع غیرمجاز نیز غیرقانونی است.

جانشین فرمانده کل انتظامی فراجا از ایرانیان خواست که هرگونه تجمع اتباع غیرمجاز را با شماره های ۱۱۰ یا ۱۹۷ به پلیس گزارش دهند.

مقام قضایی ایران: حضور اتباع خارجی غیرمجاز در ایران خلاف قانون است