اتحادیه اروپا خواستار آتش‌بس در افغانستان برای مقابله با کرونا شد
(last modified 1398-12-28T06:18:18+00:00 )
حوت 28, 1398 10:48 Asia/Kabul
  • اتحادیه اروپا خواستار آتش‌بس در افغانستان برای مقابله با کرونا شد

اتحادیه اروپا برای مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان، خواستار آتش‌بس همه جانبه در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «رولاند کوبیا»، نماینده‌ ویژه‌ اتحادیه‌ اروپا در افغانستان در یک پیام توئیتری نوشته است که همه حق دارند تا برای مبارزه با ویروس کرونا کمک دریافت کنند و برای فراهم‌سازی کمک بهتر، در ابتدا باید آتش‌بس شود و از وضع مالیات بر کمک‌های بشردوستانه نیز خودداری شود.

وی همچنان نوشته است که دسترسی مردم به کمک‌های بشردوستانه باید تأمین و مصونیت کامل آنان حفظ شود. نماینده‌ اتحادیه اروپا در عین حال برای مبارزه‌ بهتر با ویروس کرونا خواستار همکاری و هماهنگی مردم با حکومت افغانستان شده است.

رولاند کوبیا نوشته است: «هرکسی حق دارد تا برای مقابله با ویروس کرونا کمک دریافت کند. برای فراهم‌سازی کمک بهتر، این اقدامات در قدم نخست فراهم شود: آتش‌بس کامل، خودداری از وضع مالیه بر کمک‌های انسانی، تأمین دسترسی به این کمک‌ها و مصئونیت کامل، هماهنگی و همکاری با حکومت. این اقدامات میزان کمک‌رسانی به تمام مردم افغانستان را بالا خواهد برد.»

این در حالی است که از تاریخ پنجم حوت که اولین واقعه‌ی مثبت کرونا در شهر هرات ثبت شد، تاکنون 22 واقعه‌ی مثبت این ویروس در هفت ولایت به ثبت رسیده است. 13 مورد در هرات، سه مورد در سمنگان، دو مورد در لوگر و یک یک مورد در ولایت‌های کاپیسا، دایکندی، بلخ و بادغیس به ثبت رسیده است.

دولت افغانستان پیش از این برای مبارزه با ویروس کرونا 15 میلیون دلار اختصاص داده است.

روز گذشته نیز محمداشرف غنی اعلام کرد که مبلغ 400 میلیون افغانی بودجه‌ اضطراری برای مقابله با شیوع و مهار ویروس کرونا به ولایت هرات انتقال داده می‌شود.

 

کلیدواژه