حوت 28, 1398 12:58 Asia/Kabul

مسئولان محلی در ولایت هرات از ترور یک‌تن از کارمندان اداره مبارزه با جرایم جنایی فرماندهی پلیس هرات خبر داده و گفته‌اند: این فرد صبح امروز در ناحیه ششم شهرداری بقتل رسیده‌است.

به گزارش خبرنگار رادیودری، «عبدالاحد ولی‌زاده» سخنگوی پلیس هرات به رادیودری گفت: " ۲ تن از افراد مسلح ناشناس که سوار بریک موتورسایکل بودند، «عبدالکریم آمر» مسئول بخش نوجوانان مدیریت مبارزه با جرایم جنایی را در منطقه «نتره گاوکش» بقتل رساندند.

این مقام امنیتی در هرات با بیان اینکه تحقیقات درخصوص شناسایی و بازداشت عاملان این رویداد آغاز شده، تاکید کرد: تاکنون ده‌‌ها تن از عاملان ترور، آدم‌ربایی و ایجاد وحشت در بین مردم از سوی نیروهای امنیتی شناسایی و دستگیر شدند که در بهبود اوضاع کمک‌ کرده‌است.

ولی‌زاده هم چنان گفت: فرماندهی پلیس به نیروهایش دستور داده‌است با افرادیکه قصد برهم زدن امنیت را دارند به شدت برخورد کند و تروریستان مسلح را امان ندهند.

سخنگوی پلیس بار دیگر از مردم هرات کمک خواست و گفت: بدون شک همکاری‌های مردم بوده که پلیس توانسته‌است از ده‌ها مورد حملات تروریستی، بمب‌گذاری‌ها و اعمال خرابکارانه جلوگیری نماید.

تاکنون فرد و یا گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده نگرفته‌است.

کارشناسان امنیتی اما بر این باورند که این اقدامات در بسیاری از موارد جنبه‌های انتقام جویانه دارد.

«رسول عبدی» تحلیلگر مسایل اجتماعی در هرات با اشاره بر اینکه دستگاه عدلی و قضایی افغانستان به دلیل مشکلاتی که در آن وجود دارد به درستی نمیتواند حقوق مردم را تامین نماید و به همین دلیل افراد خود وارد اقدام شده و دست به انتقام جویی می‌زنند.

مدتی بود که از حملات تروریستی در شهر هرات خبری نبود اما پخش خبر ترور یک مقام امنیتی آن هم در مرکز شهر نگرانی‌ها از بدتر شدن وضع را بیشتر کرده‌است.

گزارش محمدی خبرنگار رادیودری از هرات:

کلیدواژه