حوت 28, 1398 16:37 Asia/Kabul

مسؤولان محلی در ولسوالی نسی بدخشان می‌گویند که پس از تسلط طالبان بر بخش‌های از ولسوالی نسی اکنون سنگرهای نبرد گروه طالبان تا نزدیکی‌های مرکز این ولسوالی رسیده و همه روزه اداره‌های دولتی و پاسگاه‌های امنیتی را با استفاده از سلاح‌های سبک و سنگین مورد هدف قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، به گفتۀ مسؤولان محلی در این ولسوالی اگر حکومت مرکزی و حکومت محلی بدخشان برای رفع تهدیدهای امنیتی تدبیری نسنجد، این ولسوالی بدست گروه طالبان سقوط خواهد کرد.

محمد ابراهیم قیومی، ولسوال نسی درواز بدخشان می‌گوید فاصله میان خط جنگی طالبان و مرکز ولسوالی نسی کمتر از یک کیلومتر است .

ولسوال نسی بدخشان می‌افزاید که بخش بزرگی از نیازمندی‌های ولسوالی‌های 5 گانۀ دروازها از پل مرزی این ولسوالی برطرف می‌گردید که با بسته شدن این پل در پی افزایش تهدیدهای امنیتی از سوی کشور تاجیکستان، مردم این ولسوالی‌های با مشکلات گسترده روبرو هستند.

وی افزد که با بسته شدن پل مرزی میان تاجیکستان و افغانستان و وضعیت نا گوار امنیتی قیمت مواد غذایی در بازار این ولسوالی به شدت بالا رفته است و مردم این منطقه با دشواری های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند.

با این حال مقام‌های محلی بدخشان می‌گویند برنامه‌های عملیاتی برای بیرون کردن ولسوالی نسی از کنترل طالبان روی دست گرفته شده است و به زودی این ولسوالی از وجود جنگ‌جویان طالب آزادی می‌شود.

نیک محمد نظری، سخن‌گوی والی بدخشان هم تایید می‌کند که طالبان از چند ماه به این طرف بخش های از این ولسوالی را تصرف کرده و هر از گاهی بر نیروهای دولتی حملاتی را انجام می‌دهند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش عرفان برزگر:

کلیدواژه