حوت 28, 1398 19:02 Asia/Kabul
  • احداث بیمارستان 800 تختخوابی برای بیماران کرونا در هرات
    احداث بیمارستان 800 تختخوابی برای بیماران کرونا در هرات

معاون وزارت بهداشت افغانستان گفت: قرار است در ولایت هرات 800 تختخواب برای بیماران کرونایی آماده شود و دومین بیمارستان 100 تختخوابی این ولایت نیز در مدت 21 روز در هرات ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ،«ماموسی زیور» معاون وزیر بهداشت افغانستان گفت: وزارت بهداشت افغانستان به ادامه برنامه‌های مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان و پس از مشاهده هجوم سیل زیادی از مهاجرین از کشور ایران به افغانستان ولایت هرات اولین ولایتی است که بر سر راه خطر انتشار کرونا قرار دارد و به همین دلیل نیز پس از ایجاد اولین بیمارستان مخصوص بیماران کرونا در هرات حال از بودجه حکومت دومین بیمارستان 100 تخت خوابی که با سازه‌های پیش ساخته شده در 21 جریب زمین ایجاد می‌شود به مدت 21 روز تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: قرار است در صورت نیاز و افزایش بیماران کرونا در ولایت هرات در کنار دو بیمارستان 4 یا 5 بیمارستان دیگر نیز که به 800 تختخواب می‌رسند ایجاد شود که در این کار نمایندگان پارلمان و بازرگانان هراتی نیز سهیم هستند.

وی ادامه داد: با اختصاص دادن بودجه 400 میلیون افغانی از سوی رئیس جمهور برای مبارزه با کرونا نگرانی‌ها از نبود تجهیزات و امکانات رفع خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای مبارزه با بیماری کرونا در تمامی ولایات افغانستان باید در کنار وزارت بهداشت تمامی وزارتخانه‌ها و حتی شهروندان همکار خوبی در این مبارزه باشند تا آمار افراد مبتلا در افغانستان افزایش نیابد.

به گزارش فارس، پس از فرمان رئیس جمهور افغانستان مبنی بر مبارزه کافی با کرونا تلاش‌ها برای رفع چالش‌ها و کنترل دقیق از این بیماری آغاز شده است؛ مسوولان محلی در هرات اما تاکید دارند که زمانی مبارزه با کرونا در هرات به خوبی صورت می‌گیرد که امکانات کافی در اختیار آنها در اسرع وقت قرار گیرد.

کلیدواژه