حوت 28, 1398 19:15 Asia/Kabul
  • انتقاد نمایندگان مجلس افغانستان از نماینده آمریکا
    انتقاد نمایندگان مجلس افغانستان از نماینده آمریکا

دو تن از نمایندگان مجلس افغانستان اعلام کردند، نماینده آمریکا در امور این کشور، حاکمیت ملی افغانستان را نقض کرده و برنامه های تفرقه افکنانه را در دستور کار خود دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از کابل، «ضیاء الدین ضیا» نماینده سمنگان در مجلس افغانستان روز چهارشنبه در جلسه علنی این نهاد گفت: "زلمی خلیل زاد" در اظهارات خود صداقت ندارد و برنامه تفرقه افکنی میان چهره های سیاسی افغانستان را در دستور کارش قرار داده است.

«ضیاء الدین ضیا» افزود، چهره های سیاسی افغانستان از "خلیل زاد" امید صلح و میانجیگری نداشته باشند، بلکه میان "اشرف غنی" و "عبدالله  عبدالله" میانجیگری کنند تا از ایجاد بحران جدید در کشور جلوگیری شود.

همچنین، "غلام حسین ناصری" نماینده مردم کابل در مجلس افغانستان نیز گفت: خلیل زاد با امر و نهی خود، قانون اساسی و معیارهای بین المللی حاکمیت ملی این کشور را نقض کرده است.

ناصری از چهره های سیاسی افغانستان خواست، فریب اظهارات این دیپلمات افغان تبار و آمریکائی را نخورند، زیرا نیت "خلیل زاد" فقط تامین منافع آمریکاست و  او بارها خلاف منافع ملی افغانستان  گام برداشته است.

این اظهارات پس از آن مطرح می شود که در چند هفته اخیر زلمی خلیل زاد با برخی از شخصیت های سیاسی افغانستان از جمله عبدالله عبدالله و  اشرف غنی دیدارهای متعددی داشته است.

کلیدواژه