حوت 29, 1398 10:37 Asia/Kabul
  • انتقاد آمریکا از دولت افغانستان بخاطر آزاد نکردن زندانیان طالبان

نماینده ویژه آمریکا درامور افغانستان از دولت اشرف غنی بخاطر آزاد نکردن زندانیان طالبان بر اساس توافقنامه امریکا و این گروه انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، زلمی خلیل زاد روز چهارشنبه  از دولت افغانستان خواست براساس امضای توافقنامه به اصطلاح صلح امریکا و طالبان، 5 هزار زندانی طالبان را از زندانهای آن کشور آزاد کند.

بر اساس این توافق نامه‌  که بیست روز پیش امضا شد، قرار بود دو طرف طی ۱۰ روز پنج هزار زندانی طالبان را مطابق لیستی که ازطرف این گروه ارائه شده بود از زندان‌های افغانستان آزاد کرده تا فرصت برای گفت وگوهای بین الافغانی فراهم آید، اما اشرف غنی در این باره واکنش نشان داد و گفت: هیچ تعهدی به آمریکایی‌ها نداده مبنی بر اینکه بدون قید و شرط زندانیان این گروه را آزاد کند.

 وی افزود: روند آزادی زندانیان می‌تواند بخشی از گفت وگوی بین الافغانی باشد اما پیش شرط نبوده و دولت کابل رهایی زندانیان پیش از آغاز مذاکرات بین الافغانی را خط قرمز خود می‌داند.

اشرف غنی گفت که طالبان پیش شرط می‌گذارد و رهایی زندانیان خود را پیش از آغاز گفت وگو و بدون رعایت سازوکار خاص می‌خواهد، ما نیز شرط داریم و آن اینکه  طالبان، پاکستان را ترک کند و پس از آن با آن‌ها گفت وگو خواهیم کرد.

کلیدواژه