حمل 01, 1399 10:45 Asia/Kabul
  •  ادامه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان به رغم شیوع کرونا

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که به‌رغم شیوع ویروس کرونا خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان ادامه خواهد یافت.

به گزارش واشنگتن‌تایمز، «سونی لگت» سخنگوی نظامیان آمریکایی در افغانستان روز پنج شنبه در این باره گفت: به‌رغم شیوع ویروس کرونا خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان ادامه خواهد یافت و پروتکل‌های پزشکی جدید برای  آزمایش اعضای این نیروها تدوین شده است. 

سونی لگت افزود: کاهش نظامیان آمریکایی از افغانستان به تعداد 8600 نفر ادامه خواهد داشت.  

 آمریکا و طالبان ماه گذشته توافقنامه ای را بر پایان جنگ در افغانستان امضا کردند و بخش مهم این توافق خروج تدریجی تمام نیروهای آمریکایی است، براساس این توافق طی 135 روز 5 هزار نظامی آمریکایی از خاک افغانستان خارج شده و در مرحله بعد و پس از مذاکرات بین گروه های افغان تمام این نیروهای خارج خواهد شد.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در افغانستان، یک عضو کنگره آمریکا اعلام کرده بود که سربازان این کشور در افغانستان به علائمی شبیه آنفولانزا مبتلا شدند که به احتمال زیاد علائم ویروس کرونا است.

هفته گذشته نیز آسوشیتدپرس از قرنطینه بیش از 300 نظامی آمریکایی پس از بازگشت از افغانستان برای جلوگیری از شیوع کرونا به مدت 14 روز خبر داد و نوشت این افراد که پس از 9 ماه ماموریت خود در افغانستان در قالب ماموریت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، قرار است در هنگام بازگشت به آمریکا، دو هفته در قرنطینه به‌سر ببرند.

«مارک پوکان» نماینده حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان این کشور از آزمایش نگرفتن از  سربازان آمریکایی مستقر در افغانستان انتقاد کرد.

بر اساس آخرین آمار تا کنون دست کم  150 نفر در آمریکا براثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند.

وزارت دفاع آمریکا نیز درباره شمار فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا در این وزارتخانه اطلاعاتی ارائه نکرده است.

کلیدواژه