حمل 01, 1399 11:23 Asia/Kabul
  •  پیام تبریک اشرف غنی و عبدالله عبدالله به مناسبت عید نوروز

اشرف غنی و عبدالله عبدالله در پیام های جداگانه ضمن تبریک سال جدید به ملت افغانستان بر برقراری صلح و ثبات در کشور تاکید کردند .

به گزارش خبرگزاری فارس، اشرف غنی در پیام نوروزی ضمن تبریک به مناسبت سال جدید خواهان همکاری و همبستگی برای رسیدن به صلح در افغانستان شد. غنی در پیامی به مناسبت سال نو به همبستگی میان افغانان تأکید کرد و گفت: برای رسیدن به صلح نیاز به همکاری است.وی افزود: سیاسیون افغانستان برای پایان چالش‌های کنونی در کشور بسیج شوند و به نگرانی‌های مردم پایان دهند.

عبدالله عبدالله  نیز با انتشار پیامی، ضمن تبریک سال نو، سال جدید را سال تهدیدها و فرصت‌ها دانسته و گفته است: ویروس کرونا همۀ جهان به ویژه کشور ما را تهدید می‌کند. مقابله با این ویروس، نیازمند تدبیر در سطح فردی و اجتماعی است.وی با اشاره به اینکه روند صلح به مرحلۀ حساسی رسیده، خاطرنشان کرده است: مردم از جنگ ویرانگر خسته‌ شده‌اند و طرف‌دار ختم فوری خشونت و خون‌ریزی می‌باشند. ما از هیچ کوششی برای تحقق این آرزو و موفقیت روند صلح دریغ نکرده‌ایم.

عبدالله عبدالله تاکید کرد: در این مرحله نیز برای تحقق صلح پایدار، سراسری، باعزت و عادلانه، حاضر به هرگونه همکاری، از خودگذری و قربانی هستیم.

کلیدواژه