حمل 04, 1399 10:09 Asia/Kabul
  • نخستین فوتی بیماری ناشی از کرونا در افغانستان

منابع بهداشتی افغانستان از فوت نخستین فرد ناشی از ویروس کرونا در این کشور خبر دادند .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، اداره بهداشت و درمان ولایت بلخ در شمال افغانستان روز یک شنبه اعلام کرد ، یک  فرد که سه روز پیش در شهرستان دهدادی بلخ  فوت کرده بود، آزمایش کرونای وی امروز مثبت اعلام شده است.

گفته می شود ،خانواده این‌ فرد فوت شده پس از خاکسپاری به منطقه تحت اشغال طالبان رفته اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان 34 نفراعلام شد .

در همین حال تداوم سیر صعودی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان باعث شده است  دولت این کشور برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس در برخی از مناطق از جمله ایالت سند حکومت نظامی اعلام کند .

افزایش شمار  مبتلایان به کرونا در پاکستان همچنین باعث شده است قانون منع آمد و شد در "اسلام‌آباد" پایتخت این کشور اعمال و تجمع بیش از 5 نفر در این شهر ممنوع اعلام شود .

رسانه های محلی پاکستان همچنین از لغو حمل و نقل عمومی بین شهرهای اسلام آباد و راولپندی پاکستان و بسته شدن راههای ارتباطی به پایانه های مسافربری و فرودگاه خبر داده و اعلام کردند: این وضعیت در شهر اسلام‌آباد تا 15 روز آینده برقرار است .

احزاب  مخالف دولت پیشتر از دولت پاکستان خواسته بودند قانون منع آمد و شد را در سراسر پاکستان اعمال کنند.براساس آمار رسمی دولت پاکستان، تاکنون 799 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 6 نفر نیز فوت کرده‌اند.

کلیدواژه