حمل 10, 1399 14:11 Asia/Kabul
  • درخواست علمای ننگرهار برای توجه مردم به نکات بهداشتی

علمای دینی در ولایت ننگرهار از مردم خواستند تا برای جلوگیری از ویروس کرونا به رهنمایی های پزشکان توجه جدی نمایند‎.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،علمای دینی در ولایت ننگرهار مردم را برای رعایت کردن رهنمودهای پزشکان برای جلوگیری از ویروس کرونا فرا خواندند.

تعدادی از علمای دینی که از مناطق مختلف ولایت ننگرهار گردهم آمده بودند در یک نشست خبری  مردم را به در نظر گرفتن راهنمایی های پزشکان در خصوص جلوگیری از ویروس کرونا فراخواند  .

در این نشست خبری نخست ، تمیم عارف مومند ، معاون والی ننگرهار در مورد تدابیری که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در این ولایت گرفته شده معلوماتی ارایه کرد و از علمای دینی خواست که در آگاهی عامه مردم  با حکومت همکاری نمایند.

  معاون والی ننگرهار گفت در جامعه افغان حرف علمای دینی جایگاه خاصی خود را دارد و اکنون وقت ان فرا رسیده که علما از این جایگاه در آگاهی عامه مردم استفاده کنند.

در این نشست همچنان قاری محمد داوود رییس اداره حج و اوقاف ولایت ننگرهار ویروس کرونا را یک بیماری جهان شمول خوانده و از ایفای نقش علمای دینی در جلوگیری از گسترش ویروس این بیماری داوری نموده و افزود، علمای دینی باید در این لحظات حساس  مردم را تنها نگذارند و در آگاهی دهی به آنان کوتاهی نکرده و  مردم را به عبادات الهی نیز دعوت نماید .

مولوی حمیدالله حقانی رییس شورای علمای در این نشست خبری گفت ویروس کرونا ، اکنون شکل وبایی را به خود گرفته است.

وی از مردم خواست که این بیماری را دست کم نگرفته و به رهنماییهای پزشکان عمل نمایند.

علمای دینی در ولایت ننگرهار در حالی مردم را به در نظر گرفتن رهنمایی های پزشکان فرا میخوانند که در این اواخر خبرهایی پخش شده بود که در بعضی مناطق علمای دینی و ملاامامان مساجد به مردم گفته است که این بیماری تنها برای اهل کفار است و بالای مسلمانان تاثیر منفی نمی گذارد!

کلیدواژه