حمل 11, 1399 11:53 Asia/Kabul
  • 500 زندانی از زندان‌های هرات آزاد می‌شوند

معاون والی هرات گفت: پس از انتشار ویروس کرونا در افغانستان و برای جلوگیری از مبتلا شدن زندانیان و بر اساس دستور اشرف غنی، 500 زندانی از زندان‌های هرات آزاد می‌شوند.

به گزارش رادیو دری ، به‌منظور جلوگیری از مبتلا شدن زندانیان در زندان‌های هرات، دستور آزادی شمار زیادی از زندانیان در ولایات مختلف از سوی ارگ صادر شد.

وی افزود: در هرات نیز قرار است پس از بررسی پرونده‌ زندانیانی که جرائم سبک دارند، در مورد آزادی آنان تصمیم گرفته شود.

حسن زاده ادامه داد: پس از صدور فرمان آزادی زندانیان و پس از انجام بررسی‌های کامل، 144 زندانی که مدت حبس آنها زیر 5 سال است، آزاد خواهند شد و این روند ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ولایت هرات اولین ولایتی بود که ویروس کرونا در آن شیوع یافت و در حال حاضر در حال افزایش است و به همین منظور زندان‌ها نیز جای امنی نخواهد بود و برای مدیریت بهتر و کنترل زندانیان و محافظت از آنها آزادی شمار زیادی از آنها سبب خواهد شد تا قوانین بهداشتی در زندان‌ها به خوبی رعایت شود.

از سوی دیگر نیز میوند صمدی رئیس زندان هرات در این مورد گفت: شب گذشته روند رهایی زندانیان آغاز شده و در قدم نخست 144 زندانی که از این میان 6 تن آنها زند بوده اند، 80 تن زیر سن و کودکان  و 58 تن دیگر نیز بزرگسالان بوده اند که جرائم آنها نیز سبک بوده و از زندان آزاد شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مطابق با فرمان غنی، این روند ادامه دارد و قرار است 500 زندانی در این فرمان آزاد شوند که پس از بررسی پرونده‌ آنها این کار صورت خواهد گرفت.

وی همچنین گفت: در حال حاضر در زندان هرات 3 هزار زندانی حضور دارد که با رهایی 500 زندانی، مدیریت زندانیان و حفاظت از آنها و حفظ فاصله میان آنها به خوبی مراعات خواهد شد و از مبتلا شدن به ویروس کرونا جلوگیری خواهد شد.

رئیس زندان هرات تاکید کرد که این زندان مجهز به مرکز درمانی با امکانات و تجهیزات کافی بوده و هر روز زندانیان نیز بررسی می‌شوند و اطلاع‌رسانی به‌صورت کامل برای در امان ماندن از کرونا به آنها از سوی پزشکان داده می‌شود.

صمدی خاطر نشان ساخت که روند ملاقات زندانیان با خانواده‌های خود از چند روز پیش تاکنون به دلیل مبتلا نشدن به ویروس کرونا متوقف شده است.

اداره دادستانی هرات نیز که از روند آزادی زندانیان در هرات نظارت می‌کند گفت که تنها افرادی که زیر 5 سال حبس داشته باشند و در جرائم سنگین دست نداشته باشند شامل این فرمان شده و پرونده‌های زندانیان به سرعت در حال بررسی است.

پس از افزایش افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان، طی فرمانی شمار زیادی از زندانیان را در ولایات مختلف افغانستان به دلیل مبتلا نشدن به کرونا آزاد کرد.

کلیدواژه