حمل 11, 1399 13:46 Asia/Kabul
  • 20 کشته بر اثر حمله طالبان در افغانستان

بر اثر جدیدترین حملات طالبان به ولایات تخار و زابل بیست نفر از جمله نوزده نظامی و یک غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش رادیو دری، "خلیل اسیر" سخنگوی پلیس تخار امروز دوشنبه اعلام کرد : طالبان شب گذشته به خانه سرپرست فرماندهی پلیس شهرستان "خواجه غار" تخار حمله کردند و این درگیری تا بامداد امروز ادامه یافت که براثر آن سیزده نظامی و یک غیرنظامی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

اسیر  افزود : در این حمله سرپرست فرماندهی پلیس شهرستان خواجه غار زخمی و برادرش کشته شد و با رسیدن نیروهای کمکی به محل درگیری ، طالبان از محل عقب نشینی کردند.

همچنین وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد : شش سرباز ارتش براثر درگیری با طالبان در شهرستان " ارغنداب " از توابع ولایت زابل کشته شدند.
خبر دیگر اینکه وزارت کشور افغانستان امروز اعلام کرد : نظامیان افغان یک دستگاه کامیون مملو از مواد منفجره را در شهرستان " غوریان " از توابع ولایت هرات در غرب افغانستان کشف و ضبط کردند.
همچنین مقامات محلی افغان امروز اعلام کردند : 10 نفر از اعضای طالبان در درگیری با نظامیان در ولایات قندهار و ارزگان به هلاکت رسیدند.

در پی افزایش حملات طالبان ، دولت افغانستان هشدار داده است در صورتی که این حملات کاهش نیابد ، عملیات گسترده ای برای سرکوب طالبان آغاز خواهد شد.

کلیدواژه