حمل 16, 1399 16:00 Asia/Kabul
  • بازگشایی گذرگاه تورخم و سپین بولدک به مدت سه روز
    بازگشایی گذرگاه تورخم و سپین بولدک به مدت سه روز

قرار است گذرگاه های تورخم و سپین بولدک از روز دوشنبه به صورت یکطرفه برای سه روز به منظور برگشت افغانهایی که با ویزا وپاسپورت به پاکستان رفته بودند و بعد از مسدود شدن این گذرگاه ها در ان کشور مانده بودند بازگشایی شود.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،  مسئولان افغان می گویند هر روز برای یک هزار نفر از هر گذرگاه به افغانستان اجازه رفتن داده خواهد شد.

 مسئولان اداره ولایتی ننگرهار گفته است که همه برگشت کننده از راه گذرگاه تورخم را برای مدت بیست ویک روز در شهرک مرزی تورخم در کمپ تجریب شد گان قرنطینه خواهد کرد.

انجنیر رحمت الله زیارمل شهر دار شهرک تورخم می گوید بنا به درخواست اداره ولایتی ننگرهار تا اکنون برای تجهیز این مرکز ۲۵۰۰ جوره بستره از سوی مردم کمک شده که همه ی این لوازم با داروی  لازم ضد عفونی خواهد شد این مرکز برای 10 هزلر نفر ظرفیت دارد.

همچنین گفته می شود که بر اساس توافق بین کشور های افغانستان وپاکستان روی یک مکانیزم این گذرگاه ها برای  انتقال اموال تجاری نیز بازگشایی گردد.

 روز گذشته محمد اشرف غني ریس جمهور و جنرال باجوه ریس ستاد ارتش پاکستان در این خصوص صحبتهای تلیفونی نیز انجام داده وبه یک توافق نیز رسیده اند.

 در حال حاضر هزاران کانتینر اموال تجاری  تجاران افغان در بندر کراچی و شهر های کویته و پیشاور متوقف شده است.

 

کلیدواژه