حمل 17, 1399 08:14 Asia/Kabul
  • بی نتیجه بودن مهلت ده روزه تیم عبدالله عبدالله به اشرف غنی
    بی نتیجه بودن مهلت ده روزه تیم عبدالله عبدالله به اشرف غنی

تیم ثبات و همگرایی افغانستان بریاست عبدالله عبدالله تاکید کرد، مهلت این تیم انتخاباتی به اشرف غنی به پایان رسید و حاضر نشد تا از راه تفاهم به تنش سیاسی پایان دهد .

"به گزارش خبرگزاری آوا ، یکی  از سخنگویان تیم ثبات و همگرایی روز شنبه گفت،  به اشرف غنی  ده روز مهلت داده شده  تا از منافع شخصی خود بگذرند تا از راه تفاهم به بحران کنونی درافغانستان پایان دهد ، اما طی این مدت، نه تنها از خود انعطاف نشان نداده، بلکه به کارهای  غیرقانونی اش ادامه داده است".

" خان زمان مدبر" افزود، در حالکیه به نظر میرسد اشرف غنی و  عبدالله عبدالله  دو پیشتازانتخابات  به توافق نزدیک شده‌اند، اما افق تازه‌ای بر اوضاع سیاسی افغانستان  دیده نمی‌شود، زیرا غنی همچنان به معرفی و گزینش چهره‌ها برای تکمیل کابینه خود ادامه می‌دهد. 

این سخنگو گفت، باوجود اینکه  تیم ثبات و همگرایی هیچ‌گاه خواهان ادامه بحران نبوده و نیست، اما ناچار است  فردا یکشنبه اعضای کابینه خود را معرفی کند و اجازه نمی دهد  پنج سال دیگر تقلب بر سرنوشت مردم افغانستان حاکم شود.

کمیته انتخابات افغانستان، اشرف غنی را پیروز انتخابات اخیر ریاست جمهوری در این کشور اعلام کرد، اما عبدالله عبدالله با اعتراض به نتایج این انتخابات، خود را رییس جمهور افغانستان دانست و هر دو رقیب سیاسی در دو کاخ در کابل مراسم تحلیف برگزار کردند که این موضوع باعث تنش سیاسی بیشتر در جامعه افغانستان شد .

کلیدواژه