عبدالله برای پایان بحران سیاسی در افغانستان اعلام آمادگی کرد
(last modified 1399-01-17T13:30:21+00:00 )
حمل 17, 1399 18:00 Asia/Kabul
  • عبدالله برای پایان بحران سیاسی در افغانستان اعلام آمادگی کرد

«عبدالله عبدالله» در واکنش به درخواست سیاستمداران افغان برای تمدید مدت مذاکره با استقبال از این موضوع برای پایان بحران سیاسی در این کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ عبدالله در صفحه فیس بوک خود نوشت: با در نظرداشتن منافع ملی افغانستان، اوضاع پیچیده‌ داخلی و بین‌المللی و با تعهد به پاس‌داری از مردم‌سالاری و رای پاک مردم، آمادگی خویش را برای بیرون رفت از بحران سیاسی ناشی از تقلب‌های انتخاباتی از طریق مذاکره و گفتگو اعلام می‌کنم.

وی با بیان اینکه حل مذاکره به اراده دو طرف بستگی دارد، افزود: از اعلامیه‌ اخیر رهبران و بزرگان کشور که برای برون رفت از بحران سیاسی تلاش می‌کنند، استقبال نموده و با تمدید مهلت مدت مذاکره، برای حل بحران سیاسی کنونی با ایشان آماده همکاری هستیم.

حامد کرزی، عبدالرب رسول سیاف، محمدکریم خلیلی و محمدیونس قانونی در یک اعلامیه مشترک از غنی خواستار توقف انتصاب مقامات حکومت و از عبدالله خواستار تمدید مهلت برای رسیدن به تفاهم شده‌اند.

این سیاستمداران مطرح  افغانستان که از مدتی قبل تلاش خود را برای پایان بن بست سیاسی در این کشور آغاز کردند، اعلام کردند که تلاش برای رسیدن به یک تفاهم جریان دارد.

آن‌ها در این اعلامیه مشترک پیشنهاد کرده‌اند که برای نهایی‌سازی این تلاش‌ها و رسیدن به نتیجه مطلوب، اشرف غنی از انتصاب مقامات حکومتی صرف نظر کند و عبدالله عبدالله نیز زمان برای رسیدن به یک تفاهم را تمدید کند.

کلیدواژه