حمل 17, 1399 18:10 Asia/Kabul
  • دانش: دولت به دنبال انحصار قدرت نیست

معاون دوم غنی با بیان اینکه دولت به دنبال انحصار قدرت نیست،‌گفت: تلاش می شود در دولت آینده از تمام اقشار و احزاب برای حل مشکلات کشور استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، «سرور دانش» معاون دوم غنی امروز(یکشنبه) در سفر خود به هرات و معرفی والی جدید این ولایت در سخنانی خطاب به سیاسیون افغانستان گفت: بیایید در شرایط کنونی و حساس در زیر چتر جمهوری و قانون اساسی منافع همه در نظر گرفته شود.

وی افزود: دوران انتخابات گذشته و حکومت با آغوش باز پذیرای همه احزاب بوده و به هیچ عنوان به دنبال انحصار نیست و با مشارکت همه گروه‌ها تمامی بحران های سیاسی و بخصوص در حوزه کرونا قابل حل است.

دانش تاکید کرد: حکومت افغانستان از همان لحظه اولین فرد مبتلا به کرونا در افغانستان تمامی کارهای مهم مربوط به صلح افغانستان امنیت و حکومتداری را کنار گذاشته است وموضوع ویروس کرونا را در اولویت های کاری خود قرارداده و تدارکات تمامی نیازمندیهای وزارت بهداشت و شهروندان را نیز انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: در کنار اختصاص بودجه کافی برای ولایت های مهم که در ان ویروس شناسایی شده و در خطر بیشتر قرار دارند نیز شمار زیادی از زندانیان در زندانهای افغانستان  را رها کرده و حمایت‌های همه جانبه را با تمام اقشار داشته‌ایم.

معاون غنی تصریح کرد: سفر وی علاوه بر شرکت در جلسه معارفه والی جدید برای حمایت از مردم این ولایت برای مقابله با کرونا انجام شده و تاکنون بودجه 15 میلیون دلاری به صورت نقد و همچنین بودجه 400 میلیون افغانی برای مبارزه با کرونا در این ولایت در نظر گرفته شده است. 

دانش ادامه داد: رئیس جمهور افغانستان دستور داده است تا بودجه سال 1399 شمسی بازنگری شود و در کنار آن نیز منابع جدید را برای مبارزه با کرونا اختصاص دهیم.

از سوی دیگر نیز «سید عبدالوحید قتالی» والی جدید هرات نیز در این مورد گفت: در حال حاضر جامعه پزشکی هرات مجاهدین اصلی افغانستان اند و باید به آنها توجه خاص شود تا در جهاد در مقابل ویروس کرونا موفق باشند و اداره محلی هرات بیشتر از گذشته در کنار انها خواهد بود.

وی تاکید کرد: پس از آغاز به کار  تنها نیازمندیها و مشاوره های تیم مبارزه با کرونا را در هرات خواهد شنید و تنها تمرکز برای رفع این معضل خواهد داشت و برای کارهای دیگر در هرات پس از کرونا وقت خواهیم گذاشت.

کلیدواژه