حمل 17, 1399 18:53 Asia/Kabul
  • غنی به درخواست رهبران سیاسی انتصاب مقامات دولتی را متوقف کرد

مشاور ارشد غنی از توقف انتصابات مقامات دولتی برای پیشبرد مذاکرات صلح در راستای پایان دادن به بحران سیاسی در افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «وحید عمر»  مشاور ارشد غنی از توقف انتصابات مقامات دولتی برای پیشبرد مذاکرات صلح در راستای پایان دادن به بحران سیاسی در افغانستان خبر داد. 

عمر در صفحه توئیتر خود نوشت: اشرف غنی انتصابات جدید مقامات دولتی را به درخواست رهبران سیاسی به مدت 5 روز برای پیشرفت در انتخابات به حالت تعلیق درآورده است. 

حامد کرزی، عبدالرب رسول سیاف، محمدکریم خلیلی و محمدیونس قانونی در یک اعلامیه مشترک از غنی خواستار توقف انتصاب مقامات حکومت و از عبدالله خواستار تمدید مهلت برای رسیدن به تفاهم شده‌اند.

این سیاستمداران مطرح  افغانستان که از مدتی قبل تلاش خود را برای پایان بن بست سیاسی در این کشور آغاز کردند، اعلام کردند که تلاش برای رسیدن به یک تفاهم جریان دارد.

پیش از این  «عبدالله عبدالله» نیز در واکنش به درخواست سیاستمداران افغان برای تمدید مدت مذاکره با استقبال از این موضوع برای پایان بحران سیاسی در این کشور اعلام آمادگی کرد. 

وی با بیان اینکه حل مذاکره به اراده دو طرف بستگی دارد، افزود: از اعلامیه‌ اخیر رهبران و بزرگان کشور که برای برون رفت از بحران سیاسی تلاش می‌کنند، استقبال نموده و با تمدید مهلت مدت مذاکره، برای حل بحران سیاسی کنونی با ایشان آماده همکاری هستیم.

کلیدواژه