حمل 19, 1399 10:03 Asia/Kabul
  • توقف مذاکره طالبان با دولت افغانستان درباره آزادی زندانیان
    توقف مذاکره طالبان با دولت افغانستان درباره آزادی زندانیان

طالبان اعلام کرد که به دلیل تاخیر در آزادی زندانیان این گروه مذاکره با دولت افغانستان را متوقف کرده است.

به گزارش  خبرنگار رادیو دری، طالبان اعلام کرد که به دلیل تاخیر در آزادی زندانیان این گروه مذاکره با دولت افغانستان را متوقف کرده است. 

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما تیم فنی کمسیون زندانیان را مطابق با توافقنامه صلح به کابل فرستادیم، اما متاسفانه به بهانه‌های مختلف رهایی ‌آنها تاکنون به تعویق افتاده است.

وی افزود:بنابراین تیم فنی ما از فردا در نشستهای بی‌نتیجه شرکت نمی‌کند.

پیش از این رئیس اداره ارگانهای محلی علت تاخیر در آزادی زندانیان طالبان را خواست این گروه برای رهایی 15 فرمانده ارشد است که در حملات بزرگ دست داشته اند و این برای دولت قابل قبول نیست. 

وی با بیان اینکه این موضوع لجاجت طالبان را نشان می‌دهد، افزود: دولت برای اطمینان از بی خطر بودن این افراد نیازمند زمان بیشتری است. 

طالبان در اعلامیه‌ای گفته بود که علی‌رغم پابندی این گروه به توافق‌نامه‌ی امریکا و طالبان، امریکا و همکارانش از آن تخطی کرده‌اند.

در اعلامیه‌ای که از سوی این گروه به نشر رسیده، آمده است: «از طرف امریکایی و همکاران داخلی و خارجی (حکومت و سازمان ناتو) آن‌ها تخطی‌های علنی در برابر ما (طالبان) صورت گرفته است.»

توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و طالبان در دهم حوت سال گذشته‌ در دوحه، پایتخت قطر امضا شد. براساس این توافق‌نامه‌، قرار بود پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی پنج هزار زندانی طالبان در ازای یک هزار زندانی دولت افغانستان رها شوند، اما این امر تا کنون بنابر دلایلی انجام نشده است.

کلیدواژه