وزارت داخله افغانستان: از امروز مقررات رفت‌وآمد در کابل اجرا می‌شود
(last modified 1399-01-19T22:44:27+00:00 )
حمل 20, 1399 03:14 Asia/Kabul

سرپرست وزارت داخله افغانستان گفت که با استقرار یک هزار و ۶۰۰ سرباز پلیس و ۴۰۰ خودرو از امروز چهارشنبه، ۲۰ حمل، رفت‌وآمد در شهر کابل جز در موارد استثنایی به صورت قطعی متوقف می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیودری، «محمدمسعود اندرابی»، سرپرست وزارت داخله افغانستان روز سه‌شنبه، نوزدهم حمل، به فرماندهان پلیس دستور داد که به جز موارد استثنایی که شامل کارمندان درمانی، رسانه‌ای، بخش مخابرات و خرید برای نیازهای اولیه است، به هیچ کس اجازه تردد در شهر کابل نباید داده شود.

وی همچنین از سربازان پلیس خواست که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به هیچ کسی مراعات نکنند و جلو رفت‌وآمدهای غیرضروری در شهر کابل را بگیرند.

سرپرست وزارت داخله افغانستان تأکید کرد که پلیس باید به کارمندان دولتی که ادارات‌شان تعطیل شده‌اند، به هیچ صورت اجازه ندهند که به محل کارشان و یا برای تفریح بروند.

محمدمسعود اندرابی می‌گوید که باید تمام راه‌های منتهی به ننگرهار، قرغه کابل و شمالی بسته شود تا مردم در روزهای جمعه و پنج‌شنبه برای  تفریح از خانه بیرون نروند.

وزارت بهداشت افغانستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهر کابل بیش‌تر از رقم اعلام شده است و اگر مردم رعایت نکنند با فاجعه بزرگی روبرو خواهیم شد.

گزارش قریشی خبرنگار رادیودری ازکابل:

کلیدواژه