حمل 20, 1399 14:25 Asia/Kabul
  • بازگشت 15 هزار نفر از مهاجرین افغان از پاکستان در سه روز گذشته
    بازگشت 15 هزار نفر از مهاجرین افغان از پاکستان در سه روز گذشته

در سه روز گذشته پانزده هزار تن از گذرگاه تورخم وارد ولایت ننگرهار شده اند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،عطا الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار می گوید بر اساس تفاهم قبلی که گذرگاه تورخم بطور یک جانبه از سوی حکومت پاکستان باز گردید  حدود پانزده هزار تن از پاکستان وارد ولایت ننگرهار شده اند.

  وی گفت قرار بود در سه روز سه هزار تن که به نسبت مسدود شدن گذرگاه تورخم در کشور پاکستان بند مانده بودند برگردند  وۍ کفت روز اول مطابق پلان اماده شده سپری گردید و حدود نزدیک به یک هزار تن برگشت کردند  که همه ی انان از سوی کارمندان صحی مورد بازرسی صحی قرار گرفتند اما در روز دوم کشور پاکستان بدون هماهنگي با طرف افغانی  نزدیک به ده هزار تن را بدون مهر خروجی در پاسپورتهای شان انان را رها نمودند که اداره انان خارج توان نیروهای امنیتی در گذرگاه تورخم شد و همه ی انان بدون چک وکنترل صحی وارد ولایت ننگرهار شدند. 

سخنگوی والی ننگرهار گفت بر اساس معلومات در بین برگشت شد گان تعدادی از شهر لاهور پاکستان که واقعات بیشتر ویروس کرونا در انها وجود دارد برگشته اند .

 به گفته ی موصوف اکنون به همه نهاد های حکومتی در ولسوالیهای این ولایت هدایت داده شده که تمامی کسانی که در ظرف سه روز گذشته از کشور همسایه پاکستان برگشته اند هر چه زودتر شناسایی و مورد تجرید یا قرنطینه خانوادگی قرار دهند تا جلو سرایت ویروس کرونا گرفته شود.

 

 

کلیدواژه