آزادی یکصد زندانی طالبان از طرف دولت افغانستان
(last modified 1399-01-21T03:36:50+00:00 )
حمل 21, 1399 08:06 Asia/Kabul
  • آزادی یکصد زندانی طالبان از طرف دولت افغانستان

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان از آزادی یکصد زندانی گروه طالبان از زندان خبر داد.

به گزارش خبرنگار رادیودری، دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی افغانستان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، این یکصد زندانی گروه طالبان با توجه به وضعیت بهداشتی، سن و مدت مجازات باقی‌مانده آنها، به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای برقراری صلح در افغانستان و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، روز چهارشنبه آزاد شدند.

براساس این بیانیه، یکصد زندانی رها شده طالبان در لیست هیأت فنی گروه طالبان بودند  که درباره آزادی  آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفته بود.

شورای امنیت ملی افغانستان در بیانیه خود افزود: این زندانیان گروه طالبان پیش از آزادی، ثبت دستگاه های بیومتریک شده و تعهد دادند که دیگر به میدان های جنگ علیه نیروهای دولتی این کشور برنخواهند گشت.

در بیانیه شورای امنیت ملی افغانستان آمده است، دولت این کشور متعهد است تا برای پیشرفت روند برقراری صلح در افغانستان فرصت را برای مذاکرات  بیشتر فنی با هیأت طالبان باز نگه دارد.

این زندانیان طالبان در حالی آزاد شدند که هیأت فنی طالبان امروز کابل را به مقصد دوحه قطر ترک کرده و گفته‌اند که گفت وگوهای آنها با هیأت دولتی به نتیجه‌ای نرسیده است.

قرار است در جریان مذاکرات دولت افغانستان و هیات گروه طالبان، پنج هزار زندانی گروه طالبان و همچنین زندانی دولت،  آزاد شوند تا زمینه برای برقراری آتش بس و پایان جنگ و درگیری در افغانستان فراهم شود.

کلیدواژه