افغانستان تقاضای پاکستان مبنی بر آزادی یک رهبر داعشی را رد کرد
(last modified 1399-01-23T05:44:55+00:00 )
حمل 23, 1399 10:14 Asia/Kabul
  • افغانستان تقاضای پاکستان مبنی بر آزادی یک رهبر داعشی را رد کرد

وزارت خارجه افغانستان درخواست پاکستان مبنی بر استرداد رهبر شاخه خراسان داعش را رد کرد.

وزارت خارجه پاکستان ،عاطف مشعل سفیر افغانستان در اسلام آباد را فرا خواند وخواهان استرداد اسلم فاروقی رهبر شاخه خراسان گروه داعش گردید .

وزارت خارجه افغانستان با صدور اعلامیه‌ای نوشت که خواست پاکستان را دریافت کرده اما از آن جایی که این گروه و فاروقی که اصل نام وی عبدالله  ورکزی است مرتکب جنایات گسترده علیه نظامیان ومردم ملکی افغانستان گردیده وبا پاکستان توافقنامه استرداد وجود ندارد، وی در افغانستان محاکمه می شود.

در همین حال رحمت الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان می گوید که فاروقی مرتکب جنایات در افغانستان گردیده و با سازمان استخبارات پاکستان isi ارتباط مستقیم دارد پاکستان می خواهد این ارتباط پنهان بماند چنین تقاضایی را مطرح کرده است.

اسلم فاروق رهبر شاخه گروه داعش هفته گذشته در قندهار از سوی نیروهای امنیت ملی افغانستان با ۱۹ تن از همراهانش گرفتار شد و به گفته این ریاست به بسیار از مسائل ازجمله ارتباط با دستگاه استخبارات منطقه اعتراف کرده است.

گروه داعش در این اواخر مسئولیت حمله بر درمسال سکها در کابل و حمله بر مراسم یاد بود  عبدالعلی مزاری در غرب کابل را نیز بدوش گرفت که دهها تن جان خود را از دست داده و زخمی شدند.

کلیدواژه