قرنطینه شهر کابل 15 روز دیگر تمدید شد
(last modified 1399-01-23T14:29:34+00:00 )
حمل 23, 1399 18:59 Asia/Kabul
  • قرنطینه شهر کابل 15 روز دیگر تمدید شد
    قرنطینه شهر کابل 15 روز دیگر تمدید شد

براساس فیصله والیان کابل و ولایت‌های هم‌جوار آن از روز یک‌شنبه،24حمل، برای دو هفته قرنطینه کامل در مسیرهای منتهی به پایتخت اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، دفتر مطبوعاتی والی کابل اعلام کرده است که این تصمیم در نشستی میان والیان کابل، لوگر، پروان، کاپیسا و میدان‌وردک گرفته شده است. این نشست روز شنبه، بیست‌وسوم حمل در کابل برگزار شده است.

طبق این فیصله، از ساعت ۱۲ یک‌شنبه‌شب به مدت ۱۵ روز قرنطینه کامل در مسیرهای مواصلاتی و دروازه های ورودی و خروجی به شهر کابل و از شهر کابل به ولایت‌های هم‌جوار آن اعمال می‌شود.

در خبرنامه‌ای که از سوی دفتر والی کابل نشر شد، گفته شده است که به والیان هر یک از این ولایت‌ها وظیفه سپرده شده است تا از رفت‌وآمد در مسیرهای منتهی به کابل نظارت و قرنطینه کامل را اجرا کنند.

در فیصله والیان کابل و ولایت‌های هم‌جوار برخی از معافیت‌ها و اجازه عبور و مرور محدود و مشروط نیز در نظر گرفته شده است.

طبق فیصله والیان کابل و ولایت‌های هم‌جوار آن، به کاروان سکتورهای نظامی در جریان وظیفه، موترهای حامل مواد خوراکی و میوه‌جات، خدمات صحی، انتقال تجهیزات طبی، ادویه جات و مسوولان خدمات صحی، مواد ساختمانی و کارمندان شبکه‌های مخابراتی اجازه تردد داده می‌شود.

این تصمیم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گرفته شده است.

در حال حاضر در همه ولایت‌های هم‌جوار کابل موارد از ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است. کابل اما پس از هرات به دلیل داشتن شمار بیش‌تر افراد مبتلا به ویروس کرونا در جایگاه دوم قرار داد. شمار مبتلایان به کرونا در کابل به ۱۱۹ نفر افزایش یافته است.

شمار مجموعی افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور به ۵۵۵ نفر رسیده است.

کلیدواژه