آسیب‌پذیری کودکان خیابانی هرات با شیوع کرونا
(last modified 1399-01-25T04:53:02+00:00 )
حمل 25, 1399 09:23 Asia/Kabul
  • آسیب‌پذیری کودکان خیابانی هرات با شیوع کرونا

فعالین مدنی در هرات اعلام کردند که با شیوع کرونا در هرات، کودکان خیابانی در این ولایت بسیار آسیب پذیر بوده و دولت باید در این مورد اقدام جدی کند.

 

«فاطمه کریمی» فعال مدنی در هرات در گفتگو وبا خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: با توجه به این که آسیب پذیرترین افراد در جامعه کودکان خیابانی هستند و نیاز است تا به آنها توجه بیشتر از گذشته شود، گروهی از فعالین اقدام به توزیع بسته های بهداشتی کرده‌اند تا ضمن جلب توجه مردم به این افراد، دولت نیز سیاست های لازم در این حوزه را تعیین کند.

وی تاکید کرد: بیشتر از هرچیز دیگر امروز نیاز است تا به خانواده‌های نیازمند در هرات بخصوص خانواده‌های کودکان خیابانی کمک صورت گیرد و با کمک مسئولان نیازمندی آنها به مواد غذایی رفع شود و این عاملی مهم برای مبارزه با کرونا در افغانستان است. 

کودکان خیابانی در هرات می‌گویند: به دلیل نبود سرپرست و تنها برای غذا مجبور به کارهای شاقه همانند دستفروشی و تکدی گری شده‌اند.

Image Caption

«عبدالقیوم افغان» رئیس اداره کار و امور اجتماعی هرات در این باره گفت: این اداره قبل از انتشار ویروس کرونا در هرات با همکاری موسسه‌های خارجی همکار قرار بود تا برای 4 هزار کودک خیابانی کمک رسانی کنند و آنها را در بخش‌های فنی آموزش دهد اما با شیوع کرونا این برنامه ها متوقف شده است.

وی افزود: پس از شیوع کرونا تنها برای 500 کودک خیابانی کمک صورت و از خانواده آنها تعهد اخذ شده که این افراد در خانه بمانند. 

رئیس اداره کار و امور اجتماعی هرات تاکید کرد:  اداره کار و امور اجتماعی در تلاش است تا کمک های دیگری را از موسسه های همکار با این اداره جذب کند تا روند کمک رسانی افزایش یابد و کاهش کودکان خیابانی در هرات را شاهد باشیم. 

Image Caption

وی در پایان گفت: وضعیت کودکان خیابانی در روزهای سخت مبارزه با کرونا در هرات نگران کننده است و در تلاش طرح برنامه‌های گسترده برای حفاظت از آنها هستیم. 

در همین حال، «دکتر محمد رفیق شهیر»، سخنگوی اداره بهداشت هرات نیز در این مورد گفت: کودکان خیابانی در هرات در وضعیت بد بهداشتی بسر میبرند و با آمدن کرونا  بیشتر از هر گروه دیگر نیز در معرض خطر قراردارند و نیاز است تا وزارت کار و اموراجتماعی برای حفاظت از این کودکان وار د عمل شود. 

 

کلیدواژه