حمل 26, 1399 14:47 Asia/Kabul
  • قندهار به‌صورت کامل قرنطینه می‌شود

کمیته ولایتی مبارزه با ویروس کرونا در قندهار تصمیم گرفت تا از روز چهارشنبه، بیست‌وهفتم حمل، قرنطینه کامل در این شهر وضع شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، این تصمیم در حالی گرفته شده است که در دو روز گذشته بیش‌ترین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ولایت قندهار ثبت شده است. با تثبیت ۱۵ مورد تازه اکنون شمار مبتلایان بیماری «کووید – ۱۹» در قندهار به ۹۰ نفر افزایش است.

بهیر احمدی، سخنگوی والی قندهار به روزنامه ۸صبح گفت که براساس تصمیمی که از سوی کمیته ولایتی مبارزه با ویروس کرونا گرفته شده است، قرنطینه کامل در شهر قندهار روز چهارشنبه آغاز می‌شود و تا فراررسیدن ماه رمضان ادامه خواهد یافت.

به گفته او، در این مدت تنها مراکز درمانی، داروخانه‌ها و نانوایی‌ها باز خواهد بود و به سایر اصناف اجازه کار روزانه در شهر قندهار داده نمی‌شود.

بر طبق تصمیم کمیته ولایتی مبارزه با ویروس کرونا در قندهار، تمام فروشگاه‌های مواد غذایی، سبزی و میوه‌فروشی می‌توانند از ساعت ۱۲ شب تا ساعت شش صبح کار کنند و مردم نیز در همین زمان نیازمندی‌های‌ خود را خریداری کنند.

سخنگوی والی قندهار گفت: براساس این تصمیم، کسانی که در بازار رفت‌وآمد می‌کنند، باید ماسک و دستکش داشته باشند.

کمیته ولایتی مبارزه با ویروس کرونا در قندهار همچنین تصمیم گرفته است که هیچ رانند‌ه‌ای اجازه داشتن بیش از سه «مسافر را در خودروی خود ندارد.

بهیر احمدی، سخنگوی والی قندهار می‌گوید که براساس تصمیم کمیته ولایتی، تمام کارمندان و مغازه‌داران مکلف شده‌اند تا از ماسک و دستکش استفاده کنند.

به گفته او، پس از وضع قرنطینه کامل در قندهار، مسوولان همه مدارس دینی، دانشگاه‌ها و مدارسی که به آن بی‌اعتنایی کنند، مورد بازپرسی قانونی قرار خواهند گرفت.

برطبق تصمیم کمیته مبارزه با ویروس کرونا در ولایت قندهار، همه تفریح‌گاه‌ها در ولسوالی های این ولایت بسته و تجمع در آن‌ها ممنوع می‌شود.

با وضع قرنطینه کامل در قندهار، بهیر احمدی می‌گوید؛ برگزاری مراسم عروسی و فعالیت هتل‌ها ممنوع می‌شود و هرکس از آن سرپیچی کند، پلیس با آن‌ها برخورد جدی و قانونی خواهد کرد.

پیش از این در چندین شهر افغانستان حالت نیمه‌قرنطینه یا «منع رفت‌وآمد» وضع شده است. مسوولان درمانی و بهداشتی جلوگیری از تجمع مردم را برای پیشگیری از ویروس کرونا، یگانه راه نجات از ابتلا به این ویروس می‌دانند.

کلیدواژه