افغانستان خواهان کمک کشورهای جهان برای مبارزه با کرونا شد
(last modified Tue, 14 Apr 2020 11:53:39 GMT )
حمل 26, 1399 16:23 Asia/Kabul
  • افغانستان خواهان کمک کشورهای جهان برای مبارزه با کرونا شد

سرپرست وزارت امورخارجه افغانستان از مجامع بین المللی و کشورهای جهان خواست برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا به این کشور کمک کنند. 

به گزارش ایرنا، «محمدحنیف اتمر» امروز سه شنبه از سفرای خارجی در افغانستان خواست که در زمینه جلب کمک‌های بهداشتی از جمله ماسک، دستکش، کیت های آزمایشگاهی و مواد ضدعفونی در راستای مهار ویروس کرونا تلاش همه جانبه داشته باشند.  

در همین حال وزیر بهداشت افغانستان امروز در کنفرانس مطبوعاتی درکابل گفت: با تست مثبت ۴۹ تن دیگر، میزان افراد مبتلا به کرونا در این کشور به ۷۱۴ نفر رسید.

«فیروزالدین فیروز» افزود: از تعداد مبتلایان تاکنون  ۴۰ نفر  بهبود یافته و ۲۳ تن هم جان خود را از دست داده‌اند.

دولت افغانستان قرنطینه شهرهای بزرگ این کشور را برای دو هفته دیگر تمدید کرد و رفت آمد ولایت ها با کابل را نیز به گونه کامل مسدود کرده است.

براساس اخرین آمار سازمان جهانی بهداشت از زمان شیوع این بیماری  در شهر ووهان چین از 31 دسامبر/10جدی 1398 تاکنون یک و میلیون و نهصد و سی و چهارهزار و صد و بیست و هشت  نفر مبتلا  و  صد وبیست هزار و چهار صد و سی و هفت  نفر فوت و  ۴۵۶,۵۹۹ نیز بهبود یافته اند .

.براساس این گزارش، امریکا با  ۵۸۷,۱۷۳ مبتلا و  ۲۳,۶۴۴ نفر فونی در صدر و کشورهای  اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه نیز به ترتیب در جایگاههای بعدی قرار دارند. 

کلیدواژه