حمل 26, 1399 17:00 Asia/Kabul
  • پاکستان برای مقابله با کرونا مرزهای خود را بسته نگه می‌دارد

دولت پاکستان روز دوشنبه برای سومین مرتبه مدت زمان بسته بودن مرزهای مشترک این کشور با کشورهای همسایه را با هدف پیشگیری از شیوع کرونا تمدید کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت کشور پاکستان با صدور اطلاعیه ای گزارش داد: براساس تصمیم کمیته هماهنگی ملی پاکستان برای مدیریت شیوع کرونا، مرزهای مشترک این کشور با جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و هند برای دو هفته آینده بسته خواهد ماند. 

این در حالی است که پاکستان با عبور کامیون‌های تجاری و ارسال کالاهای اساسی به مقصد افغانستان از مسیرهای زمینی موافقت کرده و از سوی دیگر منابع رسمی پاکستان نیز گفتند که این کشور به دنبال تامین نیازهای غذایی مردم ایالت بلوچستان از ایران و انجام این فرآیند از طریق گذرگاه مشترک مرزی است. 

شمار بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان از ۵ هزار و ۳۷۰ نفر فراتر رفته و تاکنون ۹۳ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده و ۱۰۹۵ بیمار کرونایی نیز بهبود یافته‌اند. 

مقامات پاکستانی پیش‌تر اعلام کردند؛ تعطیلی پروازهای داخلی و خارجی نیز تا ۲ اردیبهشت/ثور ادامه خواهد داشت اما فعالیت‌های تجاری در بنادر، تعطیل نشده و این روند همگام با طرح غربالگری ادامه دارد. 

اکثر شهرهای پاکستان از جمله ایالات پنجاب و سِند نسبت به دیگر مناطق، بیشتر درگیر شیوع ویروس کووید-۱۹ و بوده و با گذشت هر چند ساعت، موارد جدید ابتلا به این ویروس ثبت می‌شود. 

پیشتر کمیته امنیت ملی پاکستان در ۲۳ اسفندماه/حوت گذشته در واکنش به افزایش خطر شیوع ویروس کرونا در این کشور، ضمن اعلام بستن مرزهای زمینی با کشورهای همسایه، تمامی مدارس مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاه‌ها، جلسات پارلمان و رژه‌های نظامی را تعطیل کرد. مدت زمان بسته بودن مرزهای پاکستان با کشورهای همسایه روز نهم فروردین/حمل برای دومین بار تمدید شده بود.

کلیدواژه