ثور 02, 1399 19:09 Asia/Kabul
  • بازگشایی راه‌های مواصلاتی میان ولسوالی قادس تا بادغیس

معاون پلیس ولایت بادغیس گفت: طی عملیاتی با حمله به مواضع گروه طالبان در مسیر ولسوالی قادس به بادغیس علاوه بر وارد کردن تلفات گسترده طالبان، این مسیر به روی شهروندان باز شد.

«شیر آقا الکوزی» معاون فرماندهی پلیس ولایت بادغیس در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: از چندی پیش تاکنون گروه طالبان راه‌های مواصلاتی میان مرکز ولایت بادغیس و ولسوالی قادس را مسدود ساخته بودند و اقدام به آزار و اذیت شهروندان می‌کردند که عملیاتی گسترده برای پاکسازی این مسیر از دو روز به پیش تاکنون راه اندازی شد.

وی افزود: در این عملیات که با حضور نیروهای ارتش و پلیس راه اندازی شده بود با حمله بر مواضع گروه طالبان در این مسیر این گروه ها را علاوه بر وارد کردن تلفات گستره به عقب راندند.

وی افزود: در این حمله ۳۲ تن از طالبان کشته و زخمی شدند و تجهیزات جنگی آنها به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

به گفته وی، در درگیری تنها یک تن از سربازان پلیس کشته و ۵ تن دیگر نیز زخمی شدند.

شهروندان ولسوالی قادس بادغیس نیز تاکید دارند که در گذشته به دلیل حضور طالبان انها حتی توان خرید مواد غذایی و مورد نیاز خود را نداشتند اما اکنون به راحتی می‌توانند تا به مرکز بادغیس سفر کرده و نیازمندی‌های خود را خریداری کرده و رفت و آمد کنند.

به گزارش فارس، به گفته معاون فرماندهی پلیس ولایت بادغیس پس از عملیات گسترده نیروهای مشترک امنیتی قرار است تا در مسیر راه مرکز بادغیس تا ولسوالی قادس چند پاسگاه امنیتی ایجاد شود که مسوولیت تامین امنیت آن را نیز سربازان محلی از مناطق مختلف برعهده خواهند داشت.

کلیدواژه