ثور 03, 1399 10:41 Asia/Kabul
  • عدم تجهیز بیمارستان 100 تخت خوابی هرات برای مبارزه با کرونا

شورای ولایتی هرات گفت: ساختمان بیمارستان 100 تخت خوابی آماده شده، اما به دلیل عدم تجهیزات افتتاح نشده است.

«مهدی حدید» عضو شورای ولایتی هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: بیماری کرونا با توجه به نبود امکانات کافی بهداشتی و تجهیزات پزشکی تهدیدی بزرگ برای افغانستان است و بیمارستان 100 تخت خوابی احداثی برای مبارزه با این بیماری به دلیل کمبود تجهیزات آماده فعالیت نیست.

وی بیان داشت: متاسفانه تنها از سوی رئیس جمهور این مرکز مهم ساخته شده است اما تاهنوز نیمه کاره است و این امر باید از سوی مسئولان پیگیری شود. 

حدید ادامه داد: بیماران مبتلا به کرونا احتیاج به مراقبت و تجهیزات لازم دارند و نبود امکانات در حال حاضر باعث آزار و عدم بهبود بیماران شده است.

«محمد رفیق شیرزی» سخنگوی اداره بهداشت هرات نیز در این مورد گفت: بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی که از بودجه توسعه ملی در هرات ایجاد شده است، ساخت آن به اتمام رسیده، اما تجهیز آن آغاز نشده و قرار است از تجهیزات اضافی سایر بیمارستانها استفاده شود.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات نیز در این باره گفت: در حال حاضر در هرات ۶۰۰ تخت در مراکز مختلف برای مبارزه با کرونا در نظر گرفته شده، اما تنها 200 تخت در حال حاضر برای بیماران تجهیز شده و بیمارستان 100 تختخوابی نیز به زودی آماده بهره برداری خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر علت رفتن بیماران مثبت از بیمارستان هرات به منازل شخصی نیز تنها به دلیل خواست خود انها بوده است و مسوولان بهداشت تلاش دارند تا این بیماران نیز به صورت کامل درمان شوند.

شهروندان در هرات نیز می‌گویند: حکومت و وزارت بهداشت هرات وضعیت اضطراری را در هرات اعلام کرده اما نه شهروندان قوانین بهداشتی را رعایت می‌کنند و نه هم حکومت توجه خاصی برای کمک رسانی و مدیریت بحران کرونا دارد و این موضوع باعث گسترش بیماری خواهد شد. 

 

کلیدواژه