ثور 08, 1399 11:09 Asia/Kabul
  • لغو منع واردات برخی اقلام خوراکی به افغانستان

در پی گسترش شیوع ویروس کرونا، وزارت کشاورزی افغانستان از لغو منع واردات مرغ، تخم مرغ و جوجه یک روزه به این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت کشاورزی  افغانستان امروز دوشنبه گفت: این کشور در حال حاضر به صدها تن تخم مرغ نیاز دارد که باید از کشورهای همسایه وارد شود.

رضا رستمی افزود: حدود یک‌ ماه و نیم پیش دولت افغانستان پس از گسترش ویروس کرونا واردات مرغ، تخم مرغ و جوجه را از کشورهای همسایه  متوقف کرد و تا دیروز این روند ادامه داشت.

روز گذشته برخی رسانه های افغانستان  از آمادگی ولایت سیستان و بلوچستان ایران برای صادرات ۱۲۰ هزار قطعه جوجه یک روزه در هر روز به افغانستان خبر داده بودند.

پس از شیوع بیماری کووید 19 در افغانستان، قیمت آرد، چای، روغن و دیگر مواد خوراکی در بازارهای این کشور  نیز حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

ایران و افغانستان دو کشور همسایه و دارای مرز مشترک هستند ومحصولات ایرانی در بازارهای آن کشور به دلیل کیفیت خوب، مشتری زیادی دارد و به همین علت در سال گذشته  افغانستان بیشترین واردات را از جمهوری اسلامی ایران داشت که ایران را به بزرگترین شریک تجاری افغانستان تبدل کرد.

کلیدواژه