ثور 09, 1399 11:29 Asia/Kabul
  • آمار رویدادهای مثبت کرونا در افغانستان به 1828 نفر رسید
    آمار رویدادهای مثبت کرونا در افغانستان به 1828 نفر رسید

وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرد در 24 ساعت گذشته ۱۲۵ مورد مثبت ویروس کرونا در ولایات مختلف این کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان امروز (سه‌شنبه، ۹ ثور) در یک نشست خبری گفت که ۲۱ نفر در هرات، ۱۵ نفر در کابل، ۱۵ نفر در قندهار، ۱۰ نفر در بلخ، نُه نفر در لوگر، هشت نفر در جوزجان، هفت نفر در پنجشیر، هفت نفر در لغمان و هفت نفر در ولایت پکتیا به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

مایار افزود که در بیست‌وچهار ساعت گذشته شش نفر در غزنی، شش نفر در تخار، پنج نفر در ننگرهار، دو نفر در هلمند، دو نفر در میدان‌وردک، دو نفر در کنر، یک نفر در بادغیس، یک نفر در کاپیسا و یک نفر دیگر در ولایت بدخشان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به این ترتیب، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در ۳۳ ولایت افغانستان به یک‌هزار و ۸۲۸ نفر رسیده است. کابل، هرات، قندهار و بلخ بیشترین افراد مبتلا به کرونا را دارند. نورستان تنها ولایتی است که در آن تا کنون کسی به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

همچنین سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان گفت که در بیست‌وچهار ساعت گذشته هشت فرد مبتلا به ویروس کرونا در ولایت هرات بهبود یافته‌اند. شمار بهبودیافتگان در این کشور به ۲۲۸ نفر رسیده است.

وی همچنین گفت که در بیست‌وچهار ساعت گذشته یک زن جوان در ولایت قندهار در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده است. شمار موارد فوتی ناشی از کرونا در افغانستان به ۵۸ نفر رسیده است.

کلیدواژه