سومین انفجار تروریستی در کابل در سه روز گذشته
(last modified 1399-02-10T09:18:43+00:00 )
ثور 10, 1399 13:48 Asia/Kabul

انفجارتروریستی بار دیگر بخشی از شهر کابل پایتخت افغانستان را به لرزه در آورد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، «فردوس فرامرز» سخنگوی پلیس کابل اعلام کرد  براثر انفجار بمب مغناطیسی کارگذاشته شده در یک دستگاه خودروی سواری در  ظهر امروزچهارشنبه  در منطقه « مکروریان اول » در  حوزه شانزده امنیتی کابل سه غیرنظامی زخمی شدند .

 این سومین  انفجار تروریستی  در  شهرکابل  پایتخت افغانستان در سه روز گذشته بشمار می رود .

  یک مهاجم  صبح  امروز  چهارشنبه کمربند مملو از مواد منفجره خود را در منطقه "ریشخور"  کابل در میان مردم  منفجر کرد که سه غیرنظامی کشته و  پانزده نفردیگر نیز  زخمی شدند..

 روز دوشنبه نیز بمبی در مسیر یک دستگاه خودروی  حامل کارمندان وزارت دفاع ملی افغانستان  درحوزه نهم امنیتی شهر کابل منفجر شد که شماری زخمی برجای گذاشت .

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار ها را برعهده نگرفته است اما مقامات افغانستان ، طالبان را عامل این گونه انفجارها می دانند .

پس ازامضای  توافقنامه به اصطلاح صلح میان طالبان و امریکا در قطر، انفجارها  و حملات پی درپی طالبان در مناطق مختلف افغانستان افزایش یافته است و مردم این کشور ، دونالد ترامپ را فردی قابل اعتماد برای پایان جنگ و تامین امنیت در کشورشان نمی دانند و این گونه توافقنامه ها را فریب افکار عمومی و مردمی جلوه  نشان دادن ترامپ  قلمداد می کنند .

گزارش قریشی خبرنگار رادیو دری،

 

 

 

کلیدواژه