ثور 13, 1399 22:37 Asia/Kabul
  • توافق سیاسی میان ارگ و سپیدار در اصول نهایی شده است
    توافق سیاسی میان ارگ و سپیدار در اصول نهایی شده است

دفتر مطبوعاتی معاونت دوم ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته است که توافق سیاسی میان دکتر عبدالله و حکومت در اصول نهایی شده و جزئیات آن نیز به زودی حل می شود.

به گزارش خبرگزاری آوا ، محمدسرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در دیدار با پیری مایدون، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان پس از چاشت امروز (شنبه ۱۳ ثور) گفته است که هردو طرف (غنی و عبدالله) روی نهایی سازی جزئیات توافق کار می‌کنند که به زودی نهایی خواهد شد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری نیز شام روز گذشته در توئیتی گفته است که مذاکرات و بحث ها روی موضوعات و مسایل مهم سیاسی در سطوح مختلف جریان داشته که پیشرفت های چشمگیری نیز در پی داشته است. حکومت جزییات و موضع‌گیری رسمی در قبال این مذاکرات را بعد از نهایی شدن آن با مردم شریک خواهد ساخت.

در همین حال دکتر عبدالله عبدالله نیز در صفحه‌ی فیس بوکش از دست‌یافتن به پیشرفت‌های در مذاکره با اشرف‌غنی، خبر داده است. دکتر عبدالله عبدالله گفته است که توافق هایی روی اصول صورت گرفته و اکنون کار روی جزئیات و نهایی سازی توافق میان دو طرف ادامه دارد.

براساس متنی که به عنوان چارچوب توافق سیاسی به رسانه‌ها رسیده است، تیم ثبات و همگرایی به رهبری دکتر عبدالله عبدالله خواهان ایجاد شورای عالی دولت با حضور رهبران سیاسی، صدارت اجرایی با محوریت صلح، صلاحیت پنجاه درصدی تعیینات در وزارت‌ها و نهادهای امنیتی به شمول رئیس و معاونان لوی سارنوالی شده است.

این در حالی است که پیش از این نیز معاون دوم، در خبرنامه‌ای از نهایی شدن توافق سیاسی میان غنی و عبدالله خبر داده بود. که براساس آن آقای عبدالله قرار است ریاست شورای عالی مصالحه را به عهده بگیرد.

کلیدواژه