ثور 15, 1399 09:24 Asia/Kabul

نخستین محمولۀ دارو و تجهیزات طبی بیمارستان ویژۀ کوید 19 از بودجۀ دولت خریداری و روز گذشته از سوی مقام‌های محلی در شهر فیض آباد مرکز این ولایت به این بیمارستان تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار رادیودری، مقام‌های محلی بدخشان می‌گویند که این تجهیزات شامل بستر، چپرکت، دارو، وسایل و مواد بهداشتی می‌باشد به ارزش 48 میلیون افغانی از بودجۀ اختصاصی دولت جهت مبارزه با کرونا خریداری شده است.
به گفتۀ آنان با خریداری این تجهیزات بخش بزرگ از نیازمندی بیمارستان ویژۀ کووید 19 در شهر فیض آباد مرکز بدخشان و 8 زون دیگر در ولسوالی‌ها برطرف خواهد شد.
محمد ذکریا سودا، والی بدخشان گفت: با این تجهیزات نیازمندی‌های بیمارستان 120 بستر و بیمارستان‌های که در 8 زون این ولایت ایجاد می‌شود برطرف خواهد شد.
نور خاوری، رییس صحت عامۀ بدخشان، می‌گوید که این تجیهزات شامل بستر، چپرکت و دارو، وسایل و مواد بهداشتی می‌باشد که با خریداری آن تمام ضرورت‌های بیمارستان ویژۀ کوید19 در این ولایت تکمیل شده است  و بر بنیاد نیاز سنجی‌ها، آنان می‌توانند با این تجهیزات افزون بر بیمارستان شهر فیض آباد مرکز بدخشان، 8 بیمارستان دیگر را در 8 ولسوالی به گونۀ زون وار اکمال نمایند.
کلیپ نور خاوری، رییس صحت بدخشان، در برابر این پرسش که چرا برای رسیدگی درست به بیماران کووید 19 دستگاه‌های تنفس مصنوعی و دستگاه تشخیص ویروس کرونا خریداری نکرده اند، گفت که قرار است تا یک هفتۀ دیگر دستگاه تشخیص  و دیگر نیازمندی‌ها بیمارستان ویژۀ کرونا از سوی دفتر بنیاد آغاخان خریداری و در اختیار آنان قرار گیرد.
حکومت مرکزی، پس از ثبت نخستین واقعۀ مثبت کرونا در بدخشان 150 میلیون افغانی را جهت مبارزه با این بیماری در این ولایت اختصاص داد و مقام‌های محلی بدخشان می‌گویند که در نظر دارند این مقدار پول را در زمینۀ خریداری تجهیزات طبی، آگاهی دهی و کمک به نیازمندان آسیب پذیر از تهدید کرونا به مصرف برسانند.
در اوج نگرانی‌ها از حیف و میل شدن بودجۀ اختصاصی مبارزه باکرونا و کمک نهادهای کمک کننده، والی بدخشان  اطمینان می‌دهد که از مصرف تمام امکانات در امر مبارزه با کرونا به مردم گزارش می‌دهد.

جزئیات بیشتر در گزارش خبرنگار رادیودری از بدخشان:

کلیدواژه