ثور 15, 1399 14:02 Asia/Kabul
  • اعلام آمادگی مذاکره با اشرف غنی ازسوی تیم «ثبات و همگرایی»
    اعلام آمادگی مذاکره با اشرف غنی ازسوی تیم «ثبات و همگرایی»

تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به ریاست «عبدالله عبدالله» اعلام کرد، برای جلوگیری از کاهش کمک‌های جهانی و مبارزه با تروریسم ،با «اشرف غنی»رییس جمهوری افغانستان مذاکره می کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، «عبدالله عبدالله» رهبر تیم «ثبات و همگرایی» روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای گفت: که به دلیل «قطع کمک‌های جامعه جهانی و خطر تروریسم که هردو جبهه متخاصم سیاسی و مردم افغانستان را تهدید می‌کرد» حاضر به مذاکره با «اشرف غنی» شده است.

عبدالله افزود که تیم «دولت‌ساز» به رهبری اشرف غنی از شخصیت‌های سیاسی افغانستان خواسته بود تا برای جلوگیری از «سقوط نظام» برای حل بحران سیاسی بوجود آمده میانجی‌گری کند.

رییس تیم ثبات و همگرایی اخیراً نیز در پیامی اعلام کرده بود که برای حل بحران سیاسی افغانستان تلاش‌های ‌بزرگان این کشور ادامه داشته و در مذاکرات بین دو طرف  پیشرفت‌های شده است.

عبدالله عبدالله همچنین تصریح کرده بود که دو طرف «بر سر اصول» توافق‌ کرده‌اند و اکنون کار بر روی جزئیات ادامه دارد.

از سوی دیگر، «صدیق صدیقی» سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز با تایید جریان داشتن مذاکرات گفته بود که در گفت‌وگوهای اشرف غنی و عبدالله عبدالله  پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است.

بحران سیاسی افغانستان در حالی ایجاد شد که شماری از تیم‌های انتخاباتی بویژه ثبات و همگرایی نتایج ابتدایی انتخابات و پیروزی اشرف غنی را نپذیرفته و خواستار بررسی آرا شدند.

کلیدواژه