ثور 15, 1399 15:13 Asia/Kabul
  • هشدار دولت افغانستان به ادامه جنگ طالبان و گسترش بحران کرونا
    هشدار دولت افغانستان به ادامه جنگ طالبان و گسترش بحران کرونا

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: با ادامه جنگ و حملات طالبان ، بحران ناشی از ویروس کرونا در این کشور گسترش می یابد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، «صدیق صدیقی» روز دوشنبه در کابل گفت : ویروس کرونا افغانستان را با چالش بزرگی روبرو کرده است و در صورتی که خشونت ها از سوی طالبان ادامه یابد ، بحران ناشی از کرونا گسترده خواهد شد و در این صورت ، طالبان مسوول آن است.

صدیقی افزود : افزایش جنگ و خشونت از سوی طالبان سبب می شود دولت افغانستان نتواند به ساکنان مناطق جنگ زده خدمات لازم را ارائه کند.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان بار دیگر طالبان را به « آتش بس بشردوستانه » برای مقابله با ویروس کرونا فرا خواند و گفت : زمان آن رسیده است که طالبان نیز ویروس کرونا را جدی بگیرند .

صدیق صدیقی افزود : اجماع منطقه ‌ای و جهانی برای برقراری آتش بس در افغانستان وجود دارد و همه جهان و منطقه از طالبان می‌خواهند تا آتش‌ بس کنند.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان  تاکید کرد : دولت از همه امکانات خود برای صلح استفاده می کند اما طالبان کمترین تعهدی برای صلح تاکنون نشان نداده است .

این اظهارات در حالی مطرح شده است که قبل از این طالبان درخواست اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان  برای آتش بس بشردوستانه را رد کرده بود .

دولت افغانستان اعلام کرده است طالبان پس از امضای توافقنامه باصطلاح صلح با آمریکا ، حدود سه هزار حمله را در دو ماه گذشته در افغانستان انجام داده است.

کلیدواژه