نبردهای سنگین در ولایت فراه
(last modified 1399-02-18T09:07:35+00:00 )
ثور 18, 1399 13:37 Asia/Kabul

مقام های امنیتی در ولایت فراه در غرب افغانستان از شکست‌های پی‌هم نیروهای مخالف مسلح دولت در نبردهای اخیر خبر داده و تاکید کرده اند: منسوبان امنیتی به افراد تفنگدار مخالف دولت اجازه فعالیت های تروریستی را نخواهند داد.

محب‌الله محب سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت فراه به رادیودری گفت: ولایت فراه که در گذشته‌ها ناامنی، نبردهای مسلحانه، بمب‌گذاری‌ها و ترور آن را به ناامن‌ترین ولایت تبدیل کرده بود اینک از امنیت خوبی برخوردار است و مردم پس از سال‌ها به زندگی عادی شان بر گشتند.

این مقام امنتی در هرات با بیان اینکه افراد مسلح مخالف دولت همواره در تلاش‌اند تا امنیت را در بخش‌هایی از این ولایت بر هم بزنند، تصریح کرد: شب گذشته نیز شماری از افراد گروه طالبان قصد داشتند پاسگاه‌های امنیتی را در ولسوالی پرچمن مورد حمله قرار دهند که با مقاومت نیروهای امنیتی روبرو شد و تلفات و خساراتی نیز بر مهاجمان وارد شد.

سخنگوی پلیس فراه خاطرنشان کرد: در این نبرد تلفات سنگینی به طالبان وارد شده و توان مقاومت را از آنان گرفته است.

وی حمایت‌های همه جانبه مدرم با نیروهای امنیتی را قابل قدر دانست و گفت: مردم از حضور و فعالیت های تخریبکارانه طالبان خسته شدند و آماده اند در کنار نیروهای دولتی از مناطق محل سکونت‌شان دفاع کنند.

محب هم چنان گفت: در حمله شب گذشته طالبان در ولسوالی پرچمن این ولایت دستکم ۱۳ تن از نیروهای مردمی حامی دولت نیز کشته و زخمی شدند.

سخنگوی پلیس فراه از تدابیر و تمهیدات امنیتی بیشتری در ولسوالی پرچمن خبر داد و گفت: نیروهای بیشتری به این محل اعزام شدند تا در برابر حملات احتمالی مخالفان مسلح دولت ایستادگی کنند.

این مقام امنیتی در غرب افغانستان اعزام این نیروهای تازه‌نفس به ولسوالی پرچمن را به منظور بازپس‌گیری مناطقی که در تصرف طالبان است اعلام کرد و گفت: هنوز هم در شماری از روستاهای این ولسوالی نیروهای طالبان حضور دارند و گهگاهی نیز اقدام به حملات مسلحانه علیه نیروهای دولتی و افراد غیرنظامی میکنند.

گفته شده هم اکنون نیروهای تازه نفسی از مرکز ولایت فراه به پرچمن رسیده‌اند و قرار است با همکاری مردم، مناطق زیادی از طالبان بازپس گرفته شود.

براساس اطلاعاتی که منتشر شده طالبان در این ولسوالی  به اندازه بالابلوک، خاکسفید و پشترود نفوذ و تحرک آنچنانی ندارند.

گزارش محمدی خبرنگار رادیودری:

کلیدواژه