ثور 23, 1399 17:07 Asia/Kabul
  • درخواست وزارت خارجه افغانستان از سازمان همکاری اسلامی

وزارت امور خارجه افغانستان از سازمان همکاری‌ اسلامی خواست تا با برگزاری کنفرانسی ضمن حمایت از روند صلح افغانستان، طالبان را نیز به پیوستن به روند صلح تشویق کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «حنیف اتمر» سرپرست وزارت خارجه افغانستان روز یک شنبه در نشستی به صورت ویدئو کنفرانس با نماینده سازمان همکاری‌ اسلامی و سفرای کشورهای عضو این سازمان در کابل، درباره تحولات اخیر سیاسی، مبارزه با کرونا و نیز روند صلح در افغانستان گفت‌وگو کرد.

اتمر از سازمان همکاری‌ اسلامی خواست تا در کنفرانسی از روند صلح افغانستان حمایت کند و گروه طالبان را نیز برای پیوستن به روند صلح در این  کشور تشویق کند.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان همچنین تاکید کرد، حمایت سازمان همکاری اسلامی از برقراری آتش‌بس، آغاز فوری مذاکرات صلح، تبادل زندانیان بین طالبان و دولت افغانستان، تاثیرات تعیین کننده در آینده این کشور در پی خواهد داشت.

در این نشست نماینده و سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌‌ اسلامی هم برای حمایت از روند صلح، تامین امنیت غذایی شهروندان افغانستان و کمک در امر مبارزه با ویروس کرونا در این کشور اعلام آمادگی کردند.

دولت افغانستان بارها از گروه طالبان خواسته است  با آتش بس موافقت و به روند صلح در این کشور بپیوندد، اما این گروه نپذیرفته است.

کلیدواژه