ثور 24, 1399 08:07 Asia/Kabul

حملات مرگبار تروریستان در کابل، ننگرهار و لغمان در شرق افغانستان با واکنش های گسترده در داخل افغانستان رو برو شد.

به گزارش خبرنگار رادیودری، ارگ ریاست جمهوری افغانستان و برخی از چهره های مطرح سیاسی مانند محمد محقق به محکوم نمودن این رویدادها بویژه حمله تروریستی بر شفاخانه ی صد بستر دشت برچی در غرب کابل اقدام کرده اند. آن گونه که  شاهدان عینی می گویند، حوالی ساعت ده و نیم روز دوشنبه افراد مسلح بر شفاخانه ی صد بستر دشت برچی در غرب کابل حمله نمودند و سپس  اقدام به تیر اندازی به سوی افراد داخل شفاخانه از جمله زنان و کودکان کردند.

در همین حال طارق آرین سخنگوی وزارت امور داخله ی افغانستان ضمن محکوم نمودن حمله ی گروهی تروریستان بر شفاخانه ی  صد بستر دشت برچی می گوید که در این رویداد تعدادی کشته و زخمی شدند.

این در حالی است که در رویدادی جداگانه در شرق افغانستان نود و دو غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

به گفته ی عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار، این رویداد پس از آن رخ داد که فرد مهاجم کمربند انفجاری اش را در جمع صدها غیر نظامی که برای اشتراک در یک مراسم تدفین گردهم آمده بودند، منفجر کرد.

به گفته ی سخنگوی والی ننگرهار این حمله ی انفجاری در جریان مراسم تدفین شیخ اکرم فرمانده پولیس محلی ولسوالی شیوه ی ننگرهار رخ داده که جان دست کم بیست و چهار تن را گرفته و شصت و هشت تن دیگر را نیز زخمی کرده است.

با آن که طالبان مسلح در این اواخر به تشدید حملات و بمبگذاری های شان پرداخته اند اما سخنگوی این گروهی در واکنشی دخالت طالبان در حمله ی تروریستی بر شفاخانه صد بستر دشت برچی در غرب کابل و هم چنین انفجار مهیب در مراسم تدفین فرمانده ی پیشین پولیس محلی ولسوالی شیوه ی ولایت ننگرهار را رد کرده است .

جزئیات بیشتر درگزارش عالمی خبرنگار رادیودری از کابل:

کلیدواژه