آغاز صادرات مجدد افغانستان به کشور پاکستان بعد از وقفه ای دو ماهه
(last modified 1399-02-27T10:44:21+00:00 )
ثور 27, 1399 15:14 Asia/Kabul

وزیر تجارت و صنایع افغانستان گفت بعد از مذاکرات طولانی و نسبتا دشوار با جانب پاکستانی بعد از گذشت عید فطر صادرات افغانستان به کشور پاکستان از سر گرفته خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار رادیو دری، اجمل احمدی وزیر تجارت و صنایع افغانستان اعلام کرد این صادرات بعد از ان متوقف شد که پاکستان برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تمامی سرحداتش را به افغانستان مسدود کرد.

با مسدود شدن گذرگاه های تورخم و سپین بولدک هزاران کانتینر اموال تاجران افغان که به بندرهای گوادر وکراچي پاکستان رسیده بود نیز متوقف شد.

اما بعد از گذشت یکماه وزارت تجارت وصنایع افغانستان توانست تا جانب پاکستانی  را وادار به بازگشایی این گذرگاه ها برای انتقال اموال تاجران افغان نماید.

گذارگاه های تورخم و سپین بولدک  در یک هفته سه روز به روی وسایط بابری به صورت یکطرفه باز شد  که بعد از گذشت چند روز در نتیجه ی مذاکرات بین هیئت های افغان وپاکستانی این گذرگاه ها در هفته ای پنج روز به روی وسایط بابری باز و همچنان جانب پاکستانی به تاجران پاکستانی نیز اجازه داد تا اموال شانرا به افغانستان صادر نمایند.

 اجمل احمدی وزیر تجارت افغانستان در صفحه ی اجتماعی اش نوشته است که اکنون گذرگاه های تورخم و سپین بولدک در هفته ای شش روز بصورت بیست وچهار ساعته برای انتقال اموال تجارتی هر دو طرف باز خواهد بود.

وزیر تجارت همچنان ضمن سپاسگزاری از سفارت پاکستان در کابل و سفارت افغانستان در اسلام اباد نوشته است که جانب افغانستان نیز صادراتش را بعداز عید فطر به پاکستان اغاز خواهد کرد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش آصف خبرنگار رادیو دری:

 

کلیدواژه